Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

 OPENS 2019 na specifičan način predstavio mlade brendove

27.04.2018. 17:15 17:17
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Kako su od „anonimusa” postali prepoznatljiv, sve traženiji brend, mladi preduzetnici i kreativni stvaraoci u različitim sferama života predstavili su se na specifičan način zantiželjnicima u petak, u klubu „Kvoter”, u okviru OPENS dana.

S obzirom na to da je u toku Mesec studenata, Kineska četvrt bila je idealno mesto za takav događaj. U komšiluku Studentskog kulturnog centra u kojem se održavala pank svirka, u „Kvoteru” je OPENS - Evropska prestonica mladih  2019 na jednom mestu okupila brendove: „Cirkus”, „Mudrolije sa Tvitera”, „Tegla’s”, „Škrabac”, „Razbibriga”, „Braća burazeri / Dečkocar”, „Mokrin haus”, „Gir”, „Crna ovca”, „Vega IT”, „Daško i Mlađa”, „Njuz.net”... U formi  kombinacije „sajlent diska” i „žive biblioteke”, realizovana je ideja, uz odličnu posećenost i umešnost moderatorskog trilinga oličenog u arhivatorima iz „Državnog posla”: Boškiću (Dejan Ćirjaković), Torbici (Nikola Škorić) i Čvarkovu (Dimitrije Banjac).

Po rečima Ivane Miloradov, zadužene za odnose s javnošću u OPENS 2019, ideja organizatora bila je da svim mladima „otvore vrata ka svetu veština”, bez obzira na to radilo se o umetnosti ili nekim drugačijim umećima i znanjima.

Slušalice s daljinskim upravljačem i mapa događaja, koju su volonteri na ulazu u „Kvoter” izdavali posetiocima u zamenu za ličnu kartu, u startu je izazvala iznenađenje uz dozu podozrenja, ali se sve za tili čas pretvorilo u odlično osmišljen i realizovan program. Više stotina posetilaca imalo je priliku da u ambijentu diskoteke, po sopstvenom izboru, sluša iskustva nekoga od 12 zanimljivih gostiju, koji su na tri punkta u petnaestominutnom terminu, uz pomoć moderatora, predstavili vlastiti brend. Posle svakog razgovora, čiji je početak i kraj označio više nego glasan zvuk gonga, usledila bi pitanja znatiželjnika.


Obnova Kineske četvrti

Ideja OPENS-a bila je da se mladima u što većem broju približe sve mogućnosti u gradu Omladinskoj prestonici kulture. Upravo iz tog razloga događaj je održan u Kineskoj četvrti, budućem „Jut kreativ polisu”, u kojoj je obnova prostora već počela. Na tom mestu uskoro će zaživeti prvi omladinski centar u Srbiji, koji će okupiti sve nevladine organizacije za mlade, a koji će, osim zabave, obuhvatiti i kvalitetne projekte i radionice za mlade.


Dizajnerka Ana Babić objasnila je kako je njen „neizdrž” prerastao u brend „Škrabac” i kako je njeno svakodnevno crtanje vremenom dobijalo sve više poklonika i naruybina, dok njen talenat nije prerastao u cenjen i prepoznatljiv posao.

„Svidela mi se ideja da na taj način predstavim brend. U ugodnom ćaskanju s Dejanom Ćirjakovićem, verujem da sam uspešno prenela lična iskustva i pomogla nekoj mladoj osobi da na sličan način svoj talenat pretoči u posao“, rekla je Ana Babić.

Vladimir Elesin bio je gost Nikole Škorića, a njegov brend „Tegla’s” vremenom je kao franšiza otkupljen u Beogradu, što taj mladi preduzetnik smatra izuzetnim uspehom.

„ Kada novac koji imate ili koji ste pozajmili, uložite u neku ideju, onda ćete se svim silama potruditi i dati sve od sebe da njena realizacija bude uspešna.Naravno, ne mora uvek tako da ispadne, ali je bitno da uz kreativnost koju posedujete budete i dovoljni hrabri da se upustite u realizaciju jer iskustva govore da mnogo mladih, uprkos dobrim idejama, ne preuzima odgovornost da ih i ostvari“, kazao je Elesin.

O „salati iz tegle” Elesin je govorio jezikom da ga, bukvalno, svako razume.

„Susretali smo se supruga i ja sa svakakvim komentarima, te „ko će se najesti od toga”, a ja onda obično odgovorim da, bez obzira na to šta se nalazi u tegli, „toga nečega ima 300 grama i to treba pojesti”. Kvalitetom smo razbijali predrasude, a onda smo dočekali da počnu da nas kopiraju. Više od toga što su potpisivali naš brend, smetao mi je nedostatak kreativnosti dotičnih“, kazao je Elesin.

Nije se Elesin libio da mladima pošalje niz životnih saveta, a jedan od takvih ticao se i stambenog pitanja, koje mnogim osobama koje ulaze u svet odraslih predstavlja nepremostivu prepreku.

„Supruga i ja smo s malim detetom podstanari i s tim uopšte nemam problem, niti me ta činjenica opterećuje. Svesni ste i sami koliko se njih u želji za sopstvenim stanom upustilo u bankovne kredite koji su im bukvalno zagorčali život. Ja uvek mogu da zaradim za tih 150 do 200 evra i mesečno platim iznajmljeni stan. I kada god da iz njega izađem, nikome neću biti dužan“, nastojao je da savetom ohrabri omladinu Elesin, koga je poslovni elan „naterao” da već pripremi novi brend, oličen u „superukusnim kiflicama”.

U sličnom stilu govorili su i ostali gosti, uveravajući vršnjake i one nešto mlađe u to da ne traba da se plaše svog znanja i sopstvenih ideja jer samo tako mogu iskoračiti iz neizvesne svakodnevice, te i sebi i drugima ulepšati budućnost.

S. Savić

Foto: S. Šušnjević 

Piše:
Pošaljite komentar