overcast clouds
5°C
07.02.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Вечерас у МСУВ: Изложба Катарине Шевић и Ласла Гергеља

01.03.2018. 10:28 10:32
Пише:
Фото: Megafon u obliku jajeta

НОВИ САД: У Музеју савремене уметности Војводине вечерас у 19 часова отвара се изложба Катарине Шевић и Ласла Гергеља “Опомена”.

Поставка је део међународног пројекта Риск change (Ризикуј промене), подржаног од стране програма Европске уније “Креативна Европа” који се од 2016. до 2020. одржава у више институција међу којима је и МСУВ.

Катарина Шевић (1979) је Новосађанка, Академију уметности је завршила у Будимпешти, живи у Берлину и до сада је приредила низ изложби у европским градовима, али није самостално излагала у Новом Саду.

С Ласлом Гергељем из Будимпеште (члан колектива Techica Schweiz) који такође живи у Берлину сарађивала је у више наврата.

Ови уметници своје пројекте реализују у виду група објеката, пропраћених перформансима у комбинацији са текстом и нарацијом. Покрећу их дихотомије у савременом друштву, а њихови уметнички поступци заснивају се на сложеним процесима у раду и повременом коришћењу архивског материјала. Занимају их алтернативни видови разумевања ствари, њихови радови садрже критички и политички потенцијал – наводи се у најави изложбе.

Пројекти ово двоје уметика на изложби ће бити представљени у форми видео инсталација уметничких радова са поставки приређених у другим европским градовима, међу којима је и она недавно одржана у Берлину, каже кустоскиња Сања Којић Младенов.

Упоредо с истраживањима и перформансима базираним на тексту, уметници креирају и објекте.

Stummer Диенер (2013-2014) као објекат потиче од врсте намештаја омиљеног у домовима средње класе током периода бидермајера, али истовремено је и предмет за континуални перформативни чин са седам учесника који стоје у кругу око објекта и ритуално понављају одабране делове из изложених књига у облику упозорења. Рад се базира на драми Макса Фриша из 1958. Господин Бидермајер и пиромани.

Рад Stummer Диенер цитира Фриша који је у својој драми створио ванвременско грађанско окружење у којем страх од промене, дволичност и кратковидост блокирају глас разума, отуда се Stummer Диенер, како наводе у МСУВ може применити у било ком грађанском окружењу, у Берлину баш као и у Будимпешти, Бечу и Новом Саду, као сведочанство да се ера бидермајера никад није завршила.

У другом перформансу организованом на улицама Будимпеште група извођача гура три метра висок мултиплејерски мегафон у облику јајета хорски изговарајући текст о преображају једне групе чувара обезбеђења. Користећи се средствима из различитих традиција и облика уличног театра, као што су гротеска и хумор, перформанс тежи да велича слободу изражавања и неустрашивост, дејствујући против општег расположења политичке и грађанске фрустрације и пасивности. Изложба ће трајати месец дана.

Н. Попов

Пише:
Пошаљите коментар
Грчки уметник Тео Продромидис вечерас у МСУВ

Грчки уметник Тео Продромидис вечерас у МСУВ

20.02.2018. 09:27 09:31
(Ре)конекције У МСУВ: Култура, активизам, теорија

(Ре)конекције У МСУВ: Култура, активизам, теорија

21.11.2017. 10:44 10:54