Пројекат који обогаћује понуду града Новог Сада
Породични туризам као посебан туристички производ није препознат ни у једном од стратешких докумената Републике Србије те се појавила потреба за израдом плана и програма његовог развоја.
Тај програм ће садржати акциони план развоја, као и маркетинг-план, потврђено је на завршној конференцији у оквиру пројекта „Развој туризма града Новог Сада креирањем производа – породични туризам”, одржаној у просторијама Регионалне развојне агенције „Бачка”.
Основни циљ пројекта је повећање броја туриста кроз проширење асортимана производа или услуга туристичке понуде града Новог Сада и стварање новог туристичког производа који ће бити креиран за породице с децом. У оквиру пројекта израђен је и портал njnjnj.porodicniturizam-ns.rs.
– Портал садржи категорије „Смештај”, „Угоститељство”, „Играонице”, „Култура”, „Спорт” и слично – објаснила је асистенткиња на пројекту Милана Поповић. – Напоменула бих да смо анкетирали понуђаче и уврстили у ту обједињену понуду оне који су се изјаснили да желе да учествују у креирању породичног туризма. Да бисмо пројекат учинили видљивијим и привукли интерсовање млађе популације, израдили смо и маскоту „Миле ’тић“, као и привеске које ћемо делити на манифестацијама које се одржавају у граду.
Пројекат „Развој туризма града Новог Сада креирањем производа – породични туризам” биће реализован до 31. децембра, а суфинансирало га је Министарство трговине, туризма и телекомуникација Србије. Вредност пројекта је 1.200.000 динара, при чему је учешће Министарства половина те суме.
– За потребе плана и програма развоја породичног туризма у Новом Саду урадили смо анкетно истраживање које је показало да је интересовање породица за активности које се нуде у граду много веће од понуђеног садржаја – открива директор компаније „Футуризам” д. о. о., која се укључила у пројекат и чији је задатак био креирање поменутог плана и програма, Милош Ћурувија. – Наш циљ је био да утврдимо шта је то што би породице могле да раде, односно који су то производи који би им се могли понудити и колико Нови Сад има простора за тако нешто.Основни циљ пројекта је повећање броја туриста кроз проширење асортимана производа или услуга туристичке понуде града и стварање новог туристичког производа који ће бити креиран за породице с децом
Доста је тога занимљивог за породице, а садржаје једнако може користити локално становништво, као и туристи који долазе, показало је истраживање.
– Део који се односи на спортско-рекреативне активности у граду дефинитивно је нешто на чему би требало радити – истиче Ћурувија. – Ми смо их кроз план и програм дизајнирали и осмислили предлоге о томе шта се може понудити породицама. Наш циљ је у сваком случају да се Нови Сад на неки начин позиционира у смислу националних производа породичног туризма, да се позиционира на балканском простору, чак и регионално. Доста породица долази у град, међутим, нису толико евидентирани и понуда коју тренутно имамо у граду није обједињена. Покушали смо то да објединимо кроз неколико различитих производа, а индиција развоја породичног туризма свакако је да, осим те регионалне балканске групе, пробамо и нешто шире.
Одзив људи који нуде различите услуге интересантне за породице је велики, потврђује Ћурувија. Постоји неколико идеја за наредну годину, што ће зависити од других пројеката. Циљ је промоција Новог Сада као места за породични туризам, пре свега у домену спортско-рекреативних и културних активности, а уједно је значајно пратити интересовања породица које долазе да би се креирао крајњи производ који би их привукао.
Текст и фото: Б. Павковић