Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Зашто у Новом Саду има толико супермаркета?

15.11.2017. 11:05 12:12
Пише:

Иако је куповна моћ грађана Србије веома мала, слободно се може рећи да се по броју продавница великих трговинских ланаца то не би могло рећи.

На удаљености од свега двестотинак метара налази се по неколико великих продавница познатих трговинских ланаца - Универекспорта, Максија, Роде, Идеје, Гомекса, Ароме... а све их је више у центру или у његовој непосредној близини.

По речима секретара Удружења услуга Привредне коморе Војводине Славице Хајдер, извесно је да је у питању битка за тржиште и да она траје већ неко време.

- Већ дуже од годину дана радње свих трговинских ланаца отварају се у централним улицама Новог Сада, града који се шири и чији се број становника повећава - каже Славица Хајдер - Трговински објекти се отварају ради позиционирања на тржишту јер свако жели да ојача своју позицију и оствари већи промет, као и да се припреми за долазак страних трговинских ланаца на наше тржиште.


Маркети у свакој згради

Осим продавница домаћих трговинских ланаца, готово на сваком ћошку су и радње мањих учесника на тржишту, међу којима су се неки већ позиционирали на њему. У готово свакој стамбеној згради има по неколико маркета и питање је колико ће њих и успети да опстану. Истини за вољу, с експанзијом продавница домаћих трговинских ланаца и све већом конкуренцијом, предвиђало се да ће таквих маркета бити све мање, али то се ипак, није десило.


Дакле, битка за сваког купца узима маха, па у Новом Саду на прилазу центру има више од двадесет продавница домаћих трговинских ланаца, а наретко се, један у други, гледају радње истог ланца.

Из Компаније “Универекспорт”  кажу да се потрошачке навике  мењају из године у годину и да је циљ да се одговори на све деликатније захтеве потрошача савременог доба. У овој компанији истичу да сва истраживања показују да се ствара потреба за отварањем продавница мањег формата, односно комшијских радњи у којима је асортиман прилагођен купцима из околине који ће једноставно и брзо моћи у радњи из комшилука да купе све што им је неопходно.

- Уколико се на тржишту наступа као озбиљан трговински ланац, а Уневерекспорт је домаћи трговински ланац који у Новом Саду постоји 27 година и коме је сигурност у квалитет онога што нуди крајњем кориснику увек на првом месту, морају се ослушкивати жеље купаца и адекватно се одговорити на њих. Како је први и најважнији захтев - желим да купујем у продавници која је близу и која има све што ми је потребно, логичан потез који следи јесте отварање мањих малопродајних објеката у различитим деловима града где раније није било трговина Универекспорта,  што су потрошачи веома позитивно - кажу у овој компанији.

Ипак, толики број радњи у близини центра града или самом центру није уобичајен у градовима ван границе наше земље. Напротив, у њима готово да нема великих продавница, што је и разумљиво пошто су оне углавном на периферијама, где је инфраструктура прилагођена великим куповинама и дужем боравку у куповини. Уз то, треба рећи да је на тим тржиштима конкуренција веома јака, да се готово по правилу једна до друге налазе огромне продавнице најпознатијих тргвинских ланаца, попут рецимо Теска Коре, Лидла, Биле... и да је и тамо борба за сваког купца оштра.


Има ли купаца за све

Велико је питање има ли довољно купаца за све супермркете отворене један до другог у истој улици .

Познаваоци кажу да је мала шанса  да за толики број радњи у једном градском новосадском кварту има довољно купаца, али да у овој фази напада на тржиште то и није пресудно, јер  се  ради о борби за сваког потрошача и о заузимању позиција на тржишту, посебно зато што се ускоро очекује долазак страних трговинских ланаца на домаће тржиште.


Познато је да већа понуда позитивно утиче на конкуренцију и да више тржних центара и продавница чија је понуда слична то и обезбеђује. Домаћи трговински ланци очито да се припремају за долазак нових учесника на тржишту. Већ следеће године биће отворне радње Компаније “Лидл”, што би могло утицати на на пазаре домаћих трговинских ланаца. Не треба заборавити ни ситуацију с Агрокором, у суседној Хрватској, јер је део проблема, како су истакли тамошњи стручњаци, повезан и с начином пословања трговаца на том тржишту и њиховој неспремности на јаку европску конкуренцију.

Д. Млађеновић

Пише:
Пошаљите коментар