Шарчевић: Избор директора у рукама министра - замена теза
БЕОГРАД: Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић каже да је избор директора у рукама министра “замена теза” и да је цела расправа о темељним законима политизована с намером да се од споредних ствари не види суштина.
Шарчевић, у интервјуу објављеном у данашњем издању “Политике”, истиче да је држава овде обезвлашћена, а улога министарства сведена на проток пара, док је у пола европских земаља на челу националних просветних савета - сам министар.
То је само у Србији чудно, јер се заборавља улога извршне власти. Не могу таква тела да одлучују, јер ако направе лоше стање не сносе за то одговорност, коју сад први пут преузима министар, наводи он.
Питајући се “коме смета филтер који се зове држава, влада, министарство, а на крају и тај министар”, Шарчевић напомиње да је “министар увек министарство” и да то није један човек, већ је увек - апарат.
На питање да ли је систем у рукама министра тежиште новог системског закона, одговара: “Избор директора у рукама министра је замена теза. Демократска процедура је очувана”.
Истичући да сада имамо добар законски оквир који мења начин учења и рада, најављује да у процедуру улазе још четири закона: о предшколском, основном, средњем и дуалном образовању, а можда и пети, о инспекцији.
Биће полемике око дуалног, зато што јавност очекује робовско коришћење деце, чему не могу да се начудим, навео је министар.
Како је додао, при крају су и измене и допуне Закона о уџбеницима који ће у Скупштину ући крајем године.
Осврнуо се и на питање повећања плата, нагласивши да жели да то повећање буде “извесно и дугорочно”, и да ће увек тражити већи буџет и разумевање за просветне раднике.
Што се тиче мале матуре, каже да је код нас то “и кадија и судија, средство моћи и корупције, а не сме да буде баук”.
Мењаће се све од распореда задатака на тесту до надзор камером из птичје перпспективе. Када се нешто поквари морате да га уљудите, досадашње пропусте не могу да улепшам, али морам да их решим”, објашњава Шарчевић.
За следећу школску годину најављује корените измене планова и програма при чему је, каже, план да први и пети основе школе и први средње у следећу школску годину крену по потпуно реформисаним програмима на којима се интензивно ради.
Код учитеља су слатке муке, биће више времена за природу и друштво, доста спорта, а сви су се сложили да је од играчке до рачунара превазиђен предмет, закључује министар Шарчевић.