Рами Абоудан дошао из Сирије да ниже петице у Суботици
СУБОТИЦА: Укључивање деце миграната у образовни систем на територији Школске управе Сомбор организовано је по другачујем моделу у односу на друге делове земље.
Настава за децу мигранте и избеглице одржава се у прихватним центрима, а не у школама. Наставници из четири основне школе „Јован Микић“, „10. октобар“, „Матко Вуковић“ и „Соња Маринковић“ ће предавати мигрантима у Прихватном центру у Суботици, а предавања ће бити радионичарског типа. Међутим, у Суботици још од прошле године у систему образовања је дечак из Сирије Рами Абоудан, чија бака је родом из Суботице. Интеграција Рамија у основношколски ситем могла би да буде пример и другим школама у Србији, како уз нове технологије наставници у ученици могу да помогну деци избеглица и миграната да уче.
Рами Абоудан из Сирије је дошао у Суботицу у родни град своје баке Кате Гуриновић Касаб прошле године и тада се уписао у шести разред. У почетку су са новим учеником сви комуницирали на енглеском и за врло кратко време, Рами је савладао српски језик толико да може да прати наставу. Шести разред је завршио одличним успехом и данас похађа седми разред ОШ “Милош Црњански” у Суботици.
„Када сам дошао, било ми је тешко да учим историју и географију, јер сам морао да учим напамет, а нисам знао добро српски. Надам се да ћу сада бити још бољи ученик. Математика, физика и хемија ми иду добро, док биологију исто тако морам да учим напамет“, каже Рами.
Председница разреда Јована Ђорђевић наводи да су се у поечтку споразумевали на енглеском језику.
„Причали смо прво на енеглеском, па је он почео да учи српски па смо форсирали да причамо српски са њим, да би он брже научио. Тако је и научио. Било је мало тешко, али успели смо“, рекла је Јована Ђорђевић, председница седмог разреда ОШ “Милош Црњански”.
Директор школе, Милош Вукадин каже да су се наставници трудили да уз нове технологије прилагоде програм Рамију. Истакао је да је дечак одличан ђак и да је надарен за природне науке.
„Он је у нашу средину дошао из земље где су страхоте и разарања. Први проблем са којим су се суочавали наставници је било непознавање језика. Он је дошао из једне средине у којој је ишао на наставу на француском и енеглеском језику, а матерњи му је арапски. Наши млађи наставници су се снашли, искористили нове технологије, док старији онако. Одличан је у математици, физици и хемији и верујем да ће наредне године када буде полагао малу матуру остварити добар успех и освојити висок број бодова“, објашњава директор ОШ “Милош Црњански”
Рами каже да би желео да након завршеног осмог разреда упише Гимназију.
С. Иршевић