clear sky
13°C
26.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9978
usd
111.6711
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Упис имовине скраћује се на три дана

11.08.2017. 13:41 13:45
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

БЕОГРАД: Упис својине у катастар скратиће се на три до пет дана усвајањем новог закона, а од 2020. читав поступак уписа својине биће у потпунисти електронски. 

Увођење е-катастра и е-простора значи да ће читав процес градње, од израде планских докумената, преко издавања дозвола, до уписа оног што се изгради, радити једноставно, брзо и у електронском поступку, саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.Циљ реформе катастра је, како се наводи, да он буде сређен, уредан и ефикасан, а да грађани посао могу да заврше за свега неколико дана и то у електронском поступку. 



У прелазном периоду, до краја 2019. године, у плану је да се упис имовине ради и папирно и електронски, да би од 2020. почео да функционише у потпуности електронски, као што се ради са електронским грађевинским дозволама, каже Ђорђе Милић, помоћник министарке грађевинарства и додаје да се Нацрт закона о уписима у катастар тренутно налази на јавној расправи.



Милић истиче да скраћење процедуре и прелазак на дигитално подношење захтева у катастру представљају наставак реформе грађевинских дозвола, захваљујући којима је Светска банка уврстила Србију међу првих 10 земаља реформатора у свету.



"Крајњи циљ реформе катастра, заједно са новом реформом е-простор, којом ће се увести електронска процедура за усвајање планске документације, јесте да грађани добију ефикасан сервис у овој области, а Србија додатно поправи свој рејтинг на листи Дуинг бизнис Светске банке", каже Милић.



Како објашњава, реформа е-простор подразумева да ће се планска документација радити у дигиталном формату, у краћим роковима, и да ће грађани имати јасан преглед за сваку катастарску парцелу да ли на њој може да се гради, да ли је реч о заштићеном подручју, као и која врста објекта је дозвољена. 



"Све реформе које радимо међусобно су повезане. С једне стране, кроз озакоњење помажемо да се озаконе куће и станови, који су, између осталог због непостојања планске документације и дозвола на које се чекало и по неколико година, бесправно подигнути. С друге стране, увођењем е-дозвола и потпуним уређењем рада катастра и планске документације више нема ниједног разлога да неко гради без дозволе", објашњава Милић.



Према његовим речима, у спровођењу свих ових реформи биће настављена досадашња пракса да се службеници који ће непосредно спроводити реформу од почетка обучавају, као што је урађено и кад су увођене е-дозволе, а што је дало резултат. 



Милић је, иначе, најавио разговор с начелницима свих округа у Србији о учешћу локалних самоуправа у реформи катастра и планске документације, као и о доношењу решења грађевинских инспектора и решења о озакоњењу. 

Пише:
Пошаљите коментар