Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Upis imovine skraćuje se na tri dana

11.08.2017. 13:41 13:45
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

BEOGRAD: Upis svojine u katastar skratiće se na tri do pet dana usvajanjem novog zakona, a od 2020. čitav postupak upisa svojine biće u potpunisti elektronski. 

Uvođenje e-katastra i e-prostora znači da će čitav proces gradnje, od izrade planskih dokumenata, preko izdavanja dozvola, do upisa onog što se izgradi, raditi jednostavno, brzo i u elektronskom postupku, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.Cilj reforme katastra je, kako se navodi, da on bude sređen, uredan i efikasan, a da građani posao mogu da završe za svega nekoliko dana i to u elektronskom postupku. 



U prelaznom periodu, do kraja 2019. godine, u planu je da se upis imovine radi i papirno i elektronski, da bi od 2020. počeo da funkcioniše u potpunosti elektronski, kao što se radi sa elektronskim građevinskim dozvolama, kaže Đorđe Milić, pomoćnik ministarke građevinarstva i dodaje da se Nacrt zakona o upisima u katastar trenutno nalazi na javnoj raspravi.



Milić ističe da skraćenje procedure i prelazak na digitalno podnošenje zahteva u katastru predstavljaju nastavak reforme građevinskih dozvola, zahvaljujući kojima je Svetska banka uvrstila Srbiju među prvih 10 zemalja reformatora u svetu.



"Krajnji cilj reforme katastra, zajedno sa novom reformom e-prostor, kojom će se uvesti elektronska procedura za usvajanje planske dokumentacije, jeste da građani dobiju efikasan servis u ovoj oblasti, a Srbija dodatno popravi svoj rejting na listi Duing biznis Svetske banke", kaže Milić.



Kako objašnjava, reforma e-prostor podrazumeva da će se planska dokumentacija raditi u digitalnom formatu, u kraćim rokovima, i da će građani imati jasan pregled za svaku katastarsku parcelu da li na njoj može da se gradi, da li je reč o zaštićenom području, kao i koja vrsta objekta je dozvoljena. 



"Sve reforme koje radimo međusobno su povezane. S jedne strane, kroz ozakonjenje pomažemo da se ozakone kuće i stanovi, koji su, između ostalog zbog nepostojanja planske dokumentacije i dozvola na koje se čekalo i po nekoliko godina, bespravno podignuti. S druge strane, uvođenjem e-dozvola i potpunim uređenjem rada katastra i planske dokumentacije više nema nijednog razloga da neko gradi bez dozvole", objašnjava Milić.



Prema njegovim rečima, u sprovođenju svih ovih reformi biće nastavljena dosadašnja praksa da se službenici koji će neposredno sprovoditi reformu od početka obučavaju, kao što je urađeno i kad su uvođene e-dozvole, a što je dalo rezultat. 



Milić je, inače, najavio razgovor s načelnicima svih okruga u Srbiji o učešću lokalnih samouprava u reformi katastra i planske dokumentacije, kao i o donošenju rešenja građevinskih inspektora i rešenja o ozakonjenju. 

Piše:
Pošaljite komentar