Убер жели у Србију и већ сеје страх
Алтернативни превоз или нелојална конкуренција? Иако јефтинији од таксија, где год се појавио – „Убер” је изазвао проблеме.
Та америчка компанија заинтересована је за долазак у Србију, потврђено је на недавном састанку с председником Србије.
Ипак, ни домаћи закон ни професионални возачи нису на „Уберовој” страни.
Апликација, клик, адреса и већ сте на добром путу да за мање новца него таксијем стигнете тамо где треба. „Убер” повезује оне којима је потребан превоз с власницима приватних аутомобила који су спремни да их превезу. Корисника „Убера” има и у Србији, али тек када оду у иностранство.
"У неким земљама да, зато што је укупна цена коју ја платим на крају битно мања и нема посла директно с таксистом, никакав новац, никакве картице, ја сам све већ једанпут решио", каже Младен Алвировић из САТ медија групе.
С друге стране у неким земљама не, зато што разлика у цени између таксија и „Убера” није толика.
"Знамо да је „Убер” изазвао несагледиве последице тиме што никоме ништа није плаћао, дампинг ценама, вас као наше кориснике услуга је довео у неповољну ситуацију да не знате с киме се превозите", истиче председник Савеза такси удружења Србије, Александар Бијелић.
Цене могу бити само наоко јефтиније, а наплаћује се много више.
"Свака конкуренција која је здрава нама је добродошла. Али он ће да уруши систем, да ви једноставно не знате ко је таксиста, ко ће да контролише превозника кога ангажује „Убер”, а „Убер” је виртуелни, само неко ко виртуелно пружа ту услугу", каже Бијелић.
Нервоза професионалних возача је у потпуности оправдана, сматрају професионалци.
"С једне стране, њима се годинама намећу стандарди које због опште економске ситуације не могу тако лако да испуне. С друге, долазак такаве, условно речено нелојалне конкуренције, отворио би Пандорину кутију ко ту сад сме да ради, ко је овлашћен да вози, ко је добар возач, ко какав ауто нуди ", истиче Алвировић и додаје да у многим земљама „Убер” не функционише, не зато што им закон не да, него зато што маргина, разлика у цени између такси превоза и онога што би „Убер” могао понудити заправо готово и да не постоји.
„Убер” је разгранао посао на пет континената, али је у бројним државама забрањен. Најрадикалнији протест због најаве почетка пословања организован је прошле године у Паризу, када је полиција сузавцем морала да растера таксисте.