Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Uber že­li u Sr­bi­ju i već se­je strah

22.07.2017. 10:45 10:48
Piše:
Foto: bandit.com.au

Al­ter­na­tiv­ni pre­voz ili ne­lo­jal­na kon­ku­ren­ci­ja? Iako jef­ti­ni­ji od tak­si­ja, gde god se po­ja­vio – „Uber” je iza­zvao pro­ble­me.

Ta ame­rič­ka kom­pa­ni­ja za­in­te­re­so­va­na je za do­la­zak u Sr­bi­ju, po­tvr­đe­no je na ne­dav­nom sa­stan­ku s pred­sed­ni­kom Sr­bi­je.

Ipak, ni do­ma­ći za­kon ni pro­fe­si­o­nal­ni vo­za­či ni­su na „Ube­ro­voj” stra­ni.

Apli­ka­ci­ja, klik, adre­sa i već ste na do­brom pu­tu da za ma­nje nov­ca ne­go tak­si­jem stig­ne­te ta­mo gde tre­ba. „Uber” po­ve­zu­je one ko­ji­ma je po­tre­ban pre­voz s vla­sni­ci­ma pri­vat­nih auto­mo­bi­la ko­ji su sprem­ni da ih pre­ve­zu. Ko­ri­sni­ka „Ube­ra” ima i u Sr­bi­ji, ali tek ka­da odu u ino­stran­stvo.

"U ne­kim ze­mlja­ma da, za­to što je ukup­na ce­na ko­ju ja pla­tim na kra­ju bit­no ma­nja i ne­ma po­sla di­rekt­no s tak­si­stom, ni­ka­kav no­vac, ni­ka­kve kar­ti­ce, ja sam sve već je­dan­put re­šio", ka­že Mla­den Al­vi­ro­vić iz SAT me­di­ja gru­pe.

 S dru­ge stra­ne u ne­kim ze­mlja­ma ne, za­to što raz­li­ka u ce­ni iz­me­đu tak­si­ja i „Ube­ra” ni­je to­li­ka.

Ak­tu­el­ni za­kon „Ube­ru” ne do­zvo­lja­va da u Sr­bi­ji poč­ne da se ba­vi jav­nim pre­vo­zom. S dru­ge stra­ne, ame­rič­ka kom­pa­ni­ja, ko­ja sa­mo u Evro­pi po­slu­je u vi­še od 100 gra­do­va, za­in­te­re­so­va­na je za Sr­bi­ju.

"Zna­mo da je „Uber” iza­zvao ne­sa­gle­di­ve po­sle­di­ce ti­me što ni­ko­me ni­šta ni­je pla­ćao, dam­ping ce­na­ma, vas kao na­še ko­ri­sni­ke uslu­ga je do­veo u ne­po­volj­nu si­tu­a­ci­ju da ne zna­te s ki­me se pre­vo­zi­te", is­ti­če pred­sed­nik Sa­ve­za tak­si udru­že­nja Sr­bi­je, Alek­san­dar Bi­je­lić.

Ce­ne mogu bi­ti sa­mo na­o­ko jef­ti­ni­je, a na­pla­ću­je se mno­go vi­še.

"Sva­ka kon­ku­ren­ci­ja ko­ja je zdra­va na­ma je do­bro­do­šla. Ali on će da uru­ši si­stem, da vi jed­no­stav­no ne zna­te ko je tak­si­sta, ko će da kon­tro­li­še pre­vo­zni­ka ko­ga an­ga­žu­je „Uber”, a „Uber” je vir­tu­el­ni, sa­mo ne­ko ko vir­tu­el­no pru­ža tu uslu­gu", kaže Bijelić.

Ner­vo­za pro­fe­si­o­nal­nih vo­za­ča je u pot­pu­no­sti oprav­da­na, sma­tra­ju pro­fe­si­o­nal­ci.

"S jed­ne stra­ne, nji­ma se go­di­na­ma na­me­ću stan­dar­di ko­je zbog op­šte eko­nom­ske si­tu­a­ci­je ne mo­gu ta­ko la­ko da is­pu­ne. S dru­ge, do­la­zak ta­ka­ve, uslov­no re­če­no ne­lo­jal­ne kon­ku­ren­ci­je, otvo­rio bi Pan­do­ri­nu ku­ti­ju ko tu sad sme da ra­di, ko je ovla­šćen da vo­zi, ko je do­bar vo­zač, ko ka­kav auto nu­di ", is­ti­če Al­vi­ro­vić i dodaje da u mno­gim ze­mlja­ma „Uber” ne funk­ci­o­ni­še, ne za­to što im za­kon ne da, ne­go za­to što mar­gi­na, razli­ka u ce­ni iz­me­đu tak­si pre­vo­za i ono­ga što bi „Uber” mo­gao po­nu­di­ti za­pra­vo go­to­vo i da ne po­sto­ji.

„Uber” je raz­gra­nao po­sao na pet kon­ti­ne­na­ta, ali je u broj­nim dr­ža­va­ma za­bra­njen. Naj­ra­di­kal­ni­ji pro­test zbog na­ja­ve po­čet­ka po­slo­va­nja or­ga­ni­zo­van je pro­šle go­di­ne u Pa­ri­zu, ka­da je po­li­ci­ja su­zav­cem mo­ra­la da ras­te­ra tak­si­ste.

Piše:
Pošaljite komentar