Прва генерација дуалног образовања спремна за посао
СУБОТИЦА: Прва генерација средњошколаца у Суботици која се определила за образовни профил бравар-заваривач, покренут у оквиру пројекта дуалног образовања, завршила је своје трогодишње школовање и почиње са радом у фабрици компаније „Сименс”, која производи ветрогенераторе.
На иницијативу компаније „Сименс”, због повећаног обима производње у фабрици ветрогенератора, у Техничкој школи „Иван Сарић” у Суботици 2014. године уведен је нови образовни профил бравар - заваривач у склопу пројекта увођења нових образовних профила у школском систему који је покренула Немачка организација за техничку сарадњу (ГИЗ), уз подршку Владе Немачке и Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.
"Компанија „Сименс” улаже у младе људе, ђаке и студенте да се усавршавају у областима које их интересују и за које се школују, и изузетно смо поносни да ће у наш тим доћи млади квалификовани људи. Њих пет овог месеца креће на неопходне обуке у фабрици, и ускоро почињу са радом код нас. Дугорочни циљ ове сарадње био је да ученици који похађају образовни смер бравар-заваривач прођу практичну обуку, а да касније имају већу могућност запослења у „Сименсу”, што се сада и десило", рекао је генерални директор компаније Удо Ајхлингер.
Средњошколци су у фабрици „Сименса” и другим фабрикама које су подржале овај програм имали практичну наставу и упознали се с производним процесом. Иначе, прошле године је у фабрику за производњу ветрогенератора уведенео 12 иновативних модела генератора, док је из производње изашао 20.000-ти ГД ветрогенератор. У прилог успешности фабрике, говори и податак да сваку трећу ветрењачу у Европи покреће ветрогенератор произведен управо у фабрици у Суботици, која сада запошљава више од 1800 радника.
Компанија „Сименс” је својим примером подржала увођење дуалног образовања, а у Суботици поред смера бравар – заваривач, ученици могу да упишу и смер индустријски механичар или оператер за израду намештаја. Реч је о образовним профилима у Техничкој школи „Иван Сарић” и Политехничкој школи у Суботици, који су специфични по томе што нуде учење кроз рад и у већини случајева - посао након школе.
"Смисао дуалног образовања је учење кроз рад у компанијама са којима ученици имају уговоре, у тим компанијама реализују релативно велик фонд практичне наставе и на основу тих уговора, ученици након завршетка средњег стручног образовања остају и за њих се везују радним односом ", објашњава Исо Плаић, директор Политехничке школе.
С. Иршевић