Половни аутомобили јефтини, кредити прескупи
НОВИ САД: Кредит индексиран у еврима има нижу камату која се креће од 5,65 одсто па до 5,85 процената, а повољније је за клијенте са рачуном.
Такође, купци треба да знају и да је учешће од 30 одсто обавезно. То значи да је приликом подизања кредита од 10.000 евра потребно имати 3.000 евра за учешће, а отплаћује се 7.000 евра. Уз отплату на 60 месеци рата ће бити око 133 евра.
О куповини новог аутомобила већина наших грађана може само да сања, с тим што се нови ауто на Балакну мало другачије означава него на другим местима у Европи. Нови аутомобил није само онај који је тек сишао са фабричке траке већ и половни по мери и yеpu купца.
ене тахвих возила крећу се од пар хиљада евра па навише, а све зависи од године производње и километаже коју је возило прешло. И као и увек, овде важи крилатица да свака роба нађе купца, јер када не би било увоза ових аутомобила многи возачи не би никада не би сели у опел или пежо из својих снова, па макар и не био ганц нов. Да би то било лакше, банке за куповину ових возила одобравају кредите.
Када се одлучују за половне аутомобиле наши грађани су обично спремни да одвоје око 5.000 евра или 600.000 динара. Приликом куповине купци имају различите критеријуме- мушкарце пре свега занима квалитет мотора, а лепши пол посебну пажњу обраћа на величину пртљажника и не занемарује дизајн. Ипак, сви желе да аутомобил буде економичан за одржавање.
Продаја увезених половних возила у Србији цвета већ десетак година. Када изаберу аутомобил по мери свог буђелара купцима остаје да затворе финансијску конструкцију. Прво је потребно да се видети да ли ауто кућа или ауто плац има сарадњу с неком од банака, што би омогућило повољније услове, односно ниже камате и дуже рокове отплате. Уколико ова опција није задовољавајућа за купца, потребно је погледати какве све кредите нуди банка у којој има отворен рачун. Готовински зајам или ауто кредит потом треба упоредити с ономе што друге банке нуде.
А у понуди су и динарски кредити и они индексирани у страној валути. Кредит од максимално 900.000 динара и отплату од 72 месеца може се добити уз камату од 10,3, односно 8,7 одсто и повољнија је за клијенте који имају рачун у банци, или га ту пребаце. Сходно изабраном моделу рата је различита - 15.736 динара, односно 16.627 динара. Упола мањи кредит вуче и друге мање трошкове.
Поједини власници ауто плацева и сами дају кредите, који су бескамтни. Међутим, у нашој земљи кредитирањем могу да се баве само банке, па купци у том случају, улазе и нелегалан посао у којем често ни права, ни обавезе нису јасно дефинисане.
Д. Вујошевић