Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Регионална конференција о храни и вину у Новом Саду

10.06.2017. 12:26 12:39
Пише:
Фото: Танјуг (Јарослав Пап)

НОВИ САД: "Моја Кравица Фуд ток 2017" данас у Новом Саду окупља произвођаче врхунске хране и вина из региона, а отварајући ову регионалну конференцију покрајински секретар за привреду и туризам Иван Ђоковић рекао је да ни храна ни вино нису само потреба, већ да обогаћују културу и уметност и граде идентитет читавих простора. 

Ђоковић је рекао да је основни атрактивни елемент који привлачи туристе у Војводину управо гастрономија и оно што се надовезује на њу, вино, храна и културни доживљај који произилази из конзумације гастрономских специјалитета.



"Гастрономија је интердисциплинарна област која обухвата привреду и туризам, али се надовезује на културу, уметност и шири спектар друштвених наука", рекао је Ђоковић.

По његовим речима резултати истраживања која су спроведена указују на то да  је примарна тражња у Војводини управо за гастрономским туризмом.

 

"У Војводини је примарна тражња за гастрономијом, винарством, чардама и салашима, а тек онда ка кратким градским викендима, бањама, велнесима и културно историјском туризму који произилази из мултиетничности", казао је Ђоковић.



Он је најавио да ће секретаријат на чијем је челу у наредних месец дана расписати конкурс из области туризма, тачније капиталних и текућих субвенција, што ће бити концепцијски проширено и на област угоститељства.



"Мислим да ћемо овим конкурсом моћи да покријемо знатан део туристичке и угоститељске понуде, да подигнемо њихов капацитет реконструкцијом и адаптацијом објеката и да један део средстава издвојимо за промоцију на домаћем и страном тржишту”, нагласио је Ђоковић.



У оквиру конференције, чији је главни покровитељ Моја Кравица Кухињица компаније "Имлек", а коју су организовали "Цолор Медиа Communications" и "ХБО Цолор Медиа Евентс", одржани су панели на којима су учесници говорили о томе како кроз храну промовишемо културу, кетерингу, заштити потрошача, а гости су имали прилику и да учествују у квизу знања о храни, вину и кувању.

Организатор конференције Роберт Чобан рекао је да је храна један од најважнијих идентитета сваке државе.



"Врло често одлазимо на путовања у неке земље управо зато што нам се допала храна тог поднебља, мислимо да Србија и Војводина имају велик потенцијал да многи туристи дођу управо зато што им се допада наша храна и наша вина", рекао је Чобан.



По његовим речима гатрономски потенцијал није у потпуности  искоришћен.



"Ова регионална конференције јесте прилика да промовишемо управо Војводину и Србију као дестинацију у коју се долази, између осталог, зато што су људи љубазни и зато што су у могућности да једу квалитетну храну и пију квалитетна вина, по повољнијим ценама него у другим земљама у Европи", казао је Чобан.

Пише:
Пошаљите коментар