Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Regionalna konferencija o hrani i vinu u Novom Sadu

10.06.2017. 12:26 12:39
Piše:
Foto: Tanjug (Jaroslav Pap)

NOVI SAD: "Moja Kravica Fud tok 2017" danas u Novom Sadu okuplja proizvođače vrhunske hrane i vina iz regiona, a otvarajući ovu regionalnu konferenciju pokrajinski sekretar za privredu i turizam Ivan Đoković rekao je da ni hrana ni vino nisu samo potreba, već da obogaćuju kulturu i umetnost i grade identitet čitavih prostora. 

Đoković je rekao da je osnovni atraktivni element koji privlači turiste u Vojvodinu upravo gastronomija i ono što se nadovezuje na nju, vino, hrana i kulturni doživljaj koji proizilazi iz konzumacije gastronomskih specijaliteta.



"Gastronomija je interdisciplinarna oblast koja obuhvata privredu i turizam, ali se nadovezuje na kulturu, umetnost i širi spektar društvenih nauka", rekao je Đoković.

Po njegovim rečima rezultati istraživanja koja su sprovedena ukazuju na to da  je primarna tražnja u Vojvodini upravo za gastronomskim turizmom.

 

"U Vojvodini je primarna tražnja za gastronomijom, vinarstvom, čardama i salašima, a tek onda ka kratkim gradskim vikendima, banjama, velnesima i kulturno istorijskom turizmu koji proizilazi iz multietničnosti", kazao je Đoković.



On je najavio da će sekretarijat na čijem je čelu u narednih mesec dana raspisati konkurs iz oblasti turizma, tačnije kapitalnih i tekućih subvencija, što će biti koncepcijski prošireno i na oblast ugostiteljstva.



"Mislim da ćemo ovim konkursom moći da pokrijemo znatan deo turističke i ugostiteljske ponude, da podignemo njihov kapacitet rekonstrukcijom i adaptacijom objekata i da jedan deo sredstava izdvojimo za promociju na domaćem i stranom tržištu”, naglasio je Đoković.



U okviru konferencije, čiji je glavni pokrovitelj Moja Kravica Kuhinjica kompanije "Imlek", a koju su organizovali "Color Media Communications" i "HBO Color Media Events", održani su paneli na kojima su učesnici govorili o tome kako kroz hranu promovišemo kulturu, keteringu, zaštiti potrošača, a gosti su imali priliku i da učestvuju u kvizu znanja o hrani, vinu i kuvanju.

Organizator konferencije Robert Čoban rekao je da je hrana jedan od najvažnijih identiteta svake države.



"Vrlo često odlazimo na putovanja u neke zemlje upravo zato što nam se dopala hrana tog podneblja, mislimo da Srbija i Vojvodina imaju velik potencijal da mnogi turisti dođu upravo zato što im se dopada naša hrana i naša vina", rekao je Čoban.



Po njegovim rečima gatronomski potencijal nije u potpunosti  iskorišćen.



"Ova regionalna konferencije jeste prilika da promovišemo upravo Vojvodinu i Srbiju kao destinaciju u koju se dolazi, između ostalog, zato što su ljudi ljubazni i zato što su u mogućnosti da jedu kvalitetnu hranu i piju kvalitetna vina, po povoljnijim cenama nego u drugim zemljama u Evropi", kazao je Čoban.

Piše:
Pošaljite komentar