broken clouds
16°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Продаја преко интернета у сивој зони

19.05.2017. 20:52 20:54
Пише:
Извор: pixabay.com

Прошле недеље је Национална организација потрошача Србије покренула кампању „Чувај се мачке у yaku – купуј легално”, чији је циљ едукација потрошача о последицама куповине нелегалних производа и могућностима заштите права потрошача приликом куповине.

По објашњењу председника Националне организације потрошача Србије Горана Паповића, више од 90 одсто продаваца на интернету је лажно и у сивој зони, додајући да трговину на интернету нико не контролише, због чега купци пре куповине на њему обавезно морају да провере ко је продавац, односно да ли је правно или физичко лице јер све остало може да буде, како каже, „мачка у yaku”.

– Ако је правно лице, може се проверити у Агенцији за привредне регистре или код НБС-а да ли је у блокади – објаснио је Паповић. – Морају да постоје подаци о продавцу: име, презиме и адреса. Проблем је у куповини шверцоване робе – сваки обзиљан дистрибутер задужује се по серијском броју.

Први човек НОПС-а истиче да та организација има свој регистар пријава, у којем има 30.000 регистрованих потрошача. Из тог регистра може се тачно видети на шта се потрошачи највише жале, наводи он, додајући да је највећи број приговора управо на робу која се купује путем интенета.

– Приликом куповине на интернету важе иста правила као за сваку другу, с тим што се даје лагодност да имате право да одустанете, и то мора да буде у уговору јер није куповина у званичним просторијама. Међутим, у исто време се преузима ризик. Тамо где се купи легално, имамо шансе, имамо 80 одсто решених случајева, можемо да се изборимо, а тамо где се то чини илегално, тешко да се потрошачима може помоћи – рекао је Паповић.

Иначе, прошле године је том удружењу стигло 11.517 приговора потрошача на купљену техничку робу, а половина се односила на непостојање гаранције, 22,5 одсто на квалитет робе и услуга, 8,02 одсто на испоруку робе и извршење услуга, а 19,07 одсто на остала питања права потрошача.

Љ. М.

Аутор:
Пошаљите коментар