Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Prodaja preko interneta u sivoj zoni

19.05.2017. 20:52 20:54
Piše:
Foto: pixabay.com

Prošle nedelje je Nacionalna organizacija potrošača Srbije pokrenula kampanju „Čuvaj se mačke u yaku – kupuj legalno”, čiji je cilj edukacija potrošača o posledicama kupovine nelegalnih proizvoda i mogućnostima zaštite prava potrošača prilikom kupovine.

Po objašnjenju predsednika Nacionalne organizacije potrošača Srbije Gorana Papovića, više od 90 odsto prodavaca na internetu je lažno i u sivoj zoni, dodajući da trgovinu na internetu niko ne kontroliše, zbog čega kupci pre kupovine na njemu obavezno moraju da provere ko je prodavac, odnosno da li je pravno ili fizičko lice jer sve ostalo može da bude, kako kaže, „mačka u yaku”.

– Ako je pravno lice, može se proveriti u Agenciji za privredne registre ili kod NBS-a da li je u blokadi – objasnio je Papović. – Moraju da postoje podaci o prodavcu: ime, prezime i adresa. Problem je u kupovini švercovane robe – svaki obziljan distributer zadužuje se po serijskom broju.

Prvi čovek NOPS-a ističe da ta organizacija ima svoj registar prijava, u kojem ima 30.000 registrovanih potrošača. Iz tog registra može se tačno videti na šta se potrošači najviše žale, navodi on, dodajući da je najveći broj prigovora upravo na robu koja se kupuje putem inteneta.

– Prilikom kupovine na internetu važe ista pravila kao za svaku drugu, s tim što se daje lagodnost da imate pravo da odustanete, i to mora da bude u ugovoru jer nije kupovina u zvaničnim prostorijama. Međutim, u isto vreme se preuzima rizik. Tamo gde se kupi legalno, imamo šanse, imamo 80 odsto rešenih slučajeva, možemo da se izborimo, a tamo gde se to čini ilegalno, teško da se potrošačima može pomoći – rekao je Papović.

Inače, prošle godine je tom udruženju stiglo 11.517 prigovora potrošača na kupljenu tehničku robu, a polovina se odnosila na nepostojanje garancije, 22,5 odsto na kvalitet robe i usluga, 8,02 odsto na isporuku robe i izvršenje usluga, a 19,07 odsto na ostala pitanja prava potrošača.

LJ. M.

Piše:
Pošaljite komentar