Дугалић: Питајте банку - шта плаћам и колико кошта?
БЕОГРАД: Клијент када уђе у банку по кредит треба да постави само два питања, шта плаћам и колико кошта, изјавио је генерални секретар Удружења банака Србије Верољуб Дугалић поводом тужби грађана против банака због трошкова обраде кредита.
Дугалић је на конференцији за новинаре рекао да је саму пресуду суда у Сомбору непримерено коментарисати, пошто је, како каже, она таква да јој коментар није потребан, алудирајући на пресуду Вишег суда у том граду, према којој банка не сме да наплаћује посебну накнаду за обраду кредита јер су сви трошкови банке укључени у камату, која представља једину цену позајмице.
Објашњавајући да ли банке имају законски основ да наплаћују накнаду за обраду кредита, Дугалић се позвао на Закон о облигационим односима у коме се, како каже, уопште не помињу накнаде, а из кога је изведен Закон о банкама којим је предвиђена предуговорна фаза, у којој клијент добија све информације у форми коју прописује Народна банка Србије.
Тај образац садржи све информације о траженом кредиту, као што су висина главнице, камата и трошкови накнаде коју банка наплаћује и предвиђено је да банка обавести клијента о свим накнадама које наплаћује, каже Дугалић.
Дакле, банка обавештава клијента тако што у писаној форми даје предуговор, што значи да је клијент обавештен, додао је он.
Такав предуговор клијент добија и има време које одреди да размишља о кредиту. Предуговор који банка сачињава са клијентом је обавезујући за банку, али не и за клијента, каже генерални секретар УБС.