окоТВоко: Шишане овце дубоког џепа
Кад нам од мора остане гледање путописних емисија, а од свечаних вечера успомене и дуго сећање, прозор у свет постане важан, толико да постанемо осетљиви на сваку промену у понуди - од квалитета слике до распореда канала и преласка омиљеног водитеља на конкурентски канал.
Но, кад се зна да су, барем кад су кабловски и ИПТВ дистрибутери у питању, рачуни за њихове пакете услуга међу највећим, не треба да чуди осетљивост корисника.
Како би изашли својим гледаоцима у сусрет, али и привукли нове кориснике, два највећа кабловска дистрибутера често праве промотивне акције, „частећи“ своје муштерије најчешће откључавањем специјализованих програма који се плаћају у додатним, скупљим пакетима.
Тако нас и СББ и МТС сваког Божића обрадују слободним гледањем свих канала из понуде, па уживамо у ХД филмовима, проширеној понуди спортских, филмских и дечијих канала.
С времена на време ова трка у наоружању пресели се и на интернет и телефонску понуду, па сви корисници ођедном добију појачан интернет или више минута телефонирања.
Наравно, кад једна фирма направи акцију, друга мора да реагује, те сад имамо СББ-ову акцију преласка на већи пакет по цени старог, мањег, док је МТС одлучио да корисницима понуди бесплатно гледање ХБО канала током маја и јуна.
Двомесечна акција ту се не завршава: за оне који желе да гледају ХБО филмове и серије наредних шест месеци понуђен је попуст од 25 посто на месечну накнаду, што траје до 31. децембра, кад ионако почињу празнични попусти, те ће они који то желе, ХБО моћи да гледају по цени од 359 динара, односно 559 динара када је у питању ХБО+ пакет.
Осим тога, ако случајно одлучите да пређете на већи пакет услуга, у који је укључен и ХБО, попуст се брише као да не постоји, а ви се спремите да завучете руку још дубље у џеп.
И тако се још једном дешава оно што претплатнике оба највећа кабловска дистрибутера масовно изува из ципела: потпуно одсуство слуха за награђивање верних корисника, нарочито оних с великим и скупим пакетима. Из године у годину претплатници који за комбинације телевизијски програм – телефон – интернет плаћају и више од пет хиљада динара, осећају се као редовно шишане овце јер за њих нема ни попуста ни додатних канала ни празничних комбинација.
Као да је једини циљ привући новог претплатника, навући га на што већи пакет услуга, а кад потпише уговор, игнорисати га као жваку на асфалту, јер за боље и није кад је насео на шибицарске фазоне.
Време је да се неко коначно освести. Лоптица је у дистрибутерском терену, а ваљало би да се подсете на то да све пробранија публика уме да казни оне који покажу презир према њиховим потребама. На крају, ту су „видео на захтев“ системи попут Нетфликса, а ни норвешки пирати нису далеко.
Ивана Вујанов