Новац у дигиталном свету сигуран као у банци
– Грађане Србије од масовнијег коришћења онлајн и мобилног банкарства одвраћају
недовољна информисаност и страх од злоупотреба у виртуалном пословању – изјавио је Танјугу заменик председника Извршног одбора Рајфајзен банке Петар Јовановић, и додао да разлога за забринутост нема јер су мере заштите од дигиталне или физичке крађе једнаке. – Банке стално инвестирају у најновије технологије заштите и превенције злоупотреба па је приликом коришћења дигиталних сервиса новац сигуран. Он је истакао да приступ дигиталним сервисима подразумева коришћење корисничког имена, лозинке или ПИН кодова у случају мобилних апликација. Њих би требало чувати на сигурном месту, и никако не користити за друге сервисе на интернету који су доступни хакерима и криминалцима.
– Лозинку би требало користити искључиво за тај налог – додао је Јовановић, истичући да је Рајфајзен, рецимо, код мобилног банкарства увео иновативни систем заштите, базиран на технологији с једнократном лозинком која важи само у том тренутку. – То је начин заштите који је врло тешко злоупотребити.
По његовим речима, та банка се није до сада суочавала с покушајима превара у дигиталној сфери, што не значи, приметио је, да оне не постоје. Јовановић је нагласио да је готово 90 одсто трансакција правних лица у Рајфајзен банци већ у некој форми електронског облика. Код грађана, за које су дигиталне услуге бесплатне, иако се бележи раст броја корисника дигиталних канала, још постоји одређена категорија, махом старијих клијената, који нису отворени према интернету или мобилним апликацијама.
– Код млађих је већа отвореност, а они су и заинтересовани за нове технологије. Неки су чак свесни и појединих ограничења у приступу и желели би да се она склоне – рекао је Јовановић. – У последњих неколико година постоји значајан тренд преласка клијената на електронско и мобилно банкарство, а само Рајфајзен је од почетка године добио 50.000 нових корисника мобилног банкарства. Данас се највише, када је реч о онлајн или мобилним услугама, користи плаћање рачуна, обављање мењачких послова, упит стања по рачунима, присутнија је употреба паметних банкомата где грађани могу да уплаћују и подижу новац не користећи филијале и особље у филијалама. Ти сервиси омогућују да сте у константном контакту с банком, а да не проводите време у експозитурама.
Д. В.