МГСИ: Нисмо надлежни за услове кредита, али смо га одблокирали
Након што је у медијима отворено питање "судбине" такозваног "руског кредита", намењеног железничкој инфраструктури, из ресорних министарстава указују да су у току само преговори о продужетку рока за реализацију,
а у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре истичу да је, откад је формирана влада Александра Вучића, од 800 милиона долара тог кредита повучено 300 милиона.
У том Министарству такође напомињу за Танјуг да они нису надлежни за услове тог кредита, нити за евентуални раскид уговора, о чему су шпекулисали поједини медији.
За услове кредита, такође истичу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, надлежно је Министарство финансија, одакле су недавно рекли за лист Блиц да су у току преговори о продужењу рока за реализацију руског кредита за српске железнице.
"Оригинални рок расположивости средстава кредита је 31. децембар 2017. године. Тај рок није довољан да се заврши пројектовање и извођење радова на предвиђеним пројектима. У току су преговори да се обезбеди неопходно продужење рока за реализацију тог кредита", пише у одговору Министарства финансија за Блиц.
Из Министарства грађевинарства су рекли Танјугу да је тек на инсиситирање потпредседнице Владе и ресорне министарке Зоране Михајловић, пре две године одблокирано коришћење овог кредита.
"Такозвани руски кредит од изузетне је важности за све три компаније српских железница, јер је овим новцем до сада реконструисано близу 120 километара пруга у Србији. Овим кредитом финансирамо и обнову пруге Београд-Бар, што је прва велика инвестиција у ову пругу од њене изградње пре више од 40 година", наводе у министарству.
Због почетка радова на реконстукцији дела ове пруге, најавили су, крајем недеље у Србију долази и потпредседник Руске Железнице.
Руски кредит за инфраструктуру договорили су 2008. године Србија и Руска Федерација и износи укупно 800 милиона долара.
Тај кредит обухвата радове на изградњи и модернизацији пруге Београд - Панчево, шест деоница на Коридору 10, обнову барске пруге од Ресника до Ваљева, модернизацију пруге Стара Пазова - Нови Сад и набавку 27 нових руских дизел-моторних возова.
(Танјуг)