scattered clouds
21°C
19.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Странке траже срећу, сигурне руке и јаку реч за глас на изборима

10.02.2016. 22:10 13:33
Пише:

Нови избори – нови предизборни слогани. Од почетка вишестраначја 1990. године, изборни слогани били су оно што се и након избора задржавало у сећању бирача, науштрб већине

предизборних обећања, која су заборављана, јер су с разних страна стизала и најразноразнија обећања.

И ове године очекује се да ће маркетиншки саветници и страначки тимови покушати да створе добитнички слоган својој странци или коалицији у предстојећој изборној трци.

За сада је извесно с каквим ће слоганима пред бираче изаћи Коалиција ДСС–Двери: „Срећа”, Левица Србије: „Идемо”, и СРС: „Србију у сигурне руке”, док остале странке још нису саопштиле којим порукама ће покушати да освоје бираче.

Заједнички слоган ДСС-а и „Двери” на предстојећим изборима је „Срећа”, док ће на покрајинске изборе у Војводини изаћи са слоганом „Не дам земљу”.

– Мислим да је појам „срећа” потпуно занемарен у Србији и да су се неки други појмови већ истрошили, излизали – изјавила је за Танјуг председница ДСС-а Санда Рашковић Ивић.

Подсећајући на то да су се до сада користили слогани „Да живимо боље”, „Да има више радних места”, који су давали наду, председница ДСС-а оцењује да се та нада „изјаловила” Говорећи о циљној групи, она истиче да су то гласачи свих генерација.

– Знам да је ДСС-у склоније зрелије бирачко тело, људи који имају 45 година и више, док су „Дверима” склонији млађи, међутим, ствари се мењају, па ево и ми имамо неку урбану публику која се приближава Демократској странци Србије – рекла је она.     

Председник „Двери” Бошко Обрадовић каже да грађанима треба вратити срећу.

– Срећа за грађане Србије је породица, домаћа привреда, посао, село, пољопривреда, и то ће бити теме које желимо да наметнемо – каже Обрадовић. – Зато смо први избацили предизборни слоган – да бисмо питали грађане Србије шта је за њих срећа.

Предизборни слоган СРС-а је „Србију у сигурне руке” и упућен је, такође, свим грађанима Србије и српском народу, каже лидер радикала Војислав Шешељ.

– После досманлијских, социјалистичких и напредњачких руку, које су Србију довеле на руб опстанка, једину сигурност пружају руке СРС-а – казао је Шешељ, и додао да су радикали доказали да су способни и компетентни. – Ми хоћемо да придобијемо подршку оних који су ојађени, а таквих је 90 одсто грађана.

Левица Србије Борислава Стефановића већ има слоган „Идемо”, за који се, кажу, још увек не може рећи да је предизборни. По речима члана Левице Ивана Јовановића, тај слоган позива грађане да се прикључе покрету који, како каже, нуди нешто нешто другачије – одговорност, кредибилитет и конкретна решења.

– Нама су циљна група сви грађани Србије, нарочито они који су у претходном периоду обесправљени и оштећени – мислим на раднике, пензионере, оне који су остали без посла и на оне којима су смањене плате, пензије, младе… – нагласио је Јовановић.

Напредњаци и социјалисти још не откривају своје слогане.

У СПС-у кажу да су у њиховој циљној групи сви грађани Србије. Заменик шефа посланичке групе социјалиста у Скупштини Србије Неђо Јовановић очекује да ће грађани „препознати квалитет и указати поверење онима који вреде”.

– То су до сад показали СНС и СПС – рекао је он, и додао да је још увек рано да се говори о кампањи јер избори још увек нису расписани.

– ПУПС окупља најстарију популацију грађана, пре свега пензионере – нагласио је Момо Чолаковић, и истакао да ће им се обраћати с девизом да пензија мора бити заштићена уставна категорија.

А. С.

 

Шлаг на торту

Аналитичар Цвијетин Миливојевић каже да је слоган „шлаг на торту” који долази после квалитетног истраживања јавног мњења и добре кампање и све поруке грађанима сублимира у једну или две лаке, пријемчиве и атрактивне поруке. Он додаје да ће странке размишљати о најважнијим проблемима на које грађани траже одговоре и да ће бити речи о бољем животу, платама, новим радним местима, али и о ЕУ, односу према Русији и Косову.

– У том конгломерату идеја би требало тражити и слогане који ће се везивати за те теме – рекао је Миливојевић.

За њега је добар и успешан слоган онај који странци доноси одређени проценат бирачког тела који је био неопредељен.

Такав је, по његовом мишљењу, био слоган Коалиције ДОС и Војислава Коштунице „Ко сме да вас погледа у очи?”, који је охрабрио велики део грађана да изађу на изборе и гласају против Слободана Милошевића.

 

Шешељ: Само истина

Лидер радикала Војислав Шешељ каже да ће се његова странка фокусирати на кампању „од врата до врата”, да ће обићи унутрашњост Србије, држати митинге, гостовати на локалним телевизијама јер су, каже, блокирани на готово свим националним телевизијама. Лидер радикала очекује „прљаву кампању”, у којој ће бити подвала, покушаја прекрајања изборних резултата, али да ће СРС износити само истину.

Пише:
Пошаљите коментар