Stranke traže sreću, sigurne ruke i jaku reč za glas na izborima
Novi izbori – novi predizborni slogani. Od početka višestranačja 1990. godine, izborni slogani bili su ono što se i nakon izbora zadržavalo u sećanju birača, nauštrb većine
predizbornih obećanja, koja su zaboravljana, jer su s raznih strana stizala i najraznoraznija obećanja.
I ove godine očekuje se da će marketinški savetnici i stranački timovi pokušati da stvore dobitnički slogan svojoj stranci ili koaliciji u predstojećoj izbornoj trci.
Za sada je izvesno s kakvim će sloganima pred birače izaći Koalicija DSS–Dveri: „Sreća”, Levica Srbije: „Idemo”, i SRS: „Srbiju u sigurne ruke”, dok ostale stranke još nisu saopštile kojim porukama će pokušati da osvoje birače.
Zajednički slogan DSS-a i „Dveri” na predstojećim izborima je „Sreća”, dok će na pokrajinske izbore u Vojvodini izaći sa sloganom „Ne dam zemlju”.
– Mislim da je pojam „sreća” potpuno zanemaren u Srbiji i da su se neki drugi pojmovi već istrošili, izlizali – izjavila je za Tanjug predsednica DSS-a Sanda Rašković Ivić.
Podsećajući na to da su se do sada koristili slogani „Da živimo bolje”, „Da ima više radnih mesta”, koji su davali nadu, predsednica DSS-a ocenjuje da se ta nada „izjalovila” Govoreći o ciljnoj grupi, ona ističe da su to glasači svih generacija.
– Znam da je DSS-u sklonije zrelije biračko telo, ljudi koji imaju 45 godina i više, dok su „Dverima” skloniji mlađi, međutim, stvari se menjaju, pa evo i mi imamo neku urbanu publiku koja se približava Demokratskoj stranci Srbije – rekla je ona.
Predsednik „Dveri” Boško Obradović kaže da građanima treba vratiti sreću.
– Sreća za građane Srbije je porodica, domaća privreda, posao, selo, poljoprivreda, i to će biti teme koje želimo da nametnemo – kaže Obradović. – Zato smo prvi izbacili predizborni slogan – da bismo pitali građane Srbije šta je za njih sreća.
Predizborni slogan SRS-a je „Srbiju u sigurne ruke” i upućen je, takođe, svim građanima Srbije i srpskom narodu, kaže lider radikala Vojislav Šešelj.
– Posle dosmanlijskih, socijalističkih i naprednjačkih ruku, koje su Srbiju dovele na rub opstanka, jedinu sigurnost pružaju ruke SRS-a – kazao je Šešelj, i dodao da su radikali dokazali da su sposobni i kompetentni. – Mi hoćemo da pridobijemo podršku onih koji su ojađeni, a takvih je 90 odsto građana.
Levica Srbije Borislava Stefanovića već ima slogan „Idemo”, za koji se, kažu, još uvek ne može reći da je predizborni. Po rečima člana Levice Ivana Jovanovića, taj slogan poziva građane da se priključe pokretu koji, kako kaže, nudi nešto nešto drugačije – odgovornost, kredibilitet i konkretna rešenja.
– Nama su ciljna grupa svi građani Srbije, naročito oni koji su u prethodnom periodu obespravljeni i oštećeni – mislim na radnike, penzionere, one koji su ostali bez posla i na one kojima su smanjene plate, penzije, mlade… – naglasio je Jovanović.
Naprednjaci i socijalisti još ne otkrivaju svoje slogane.
U SPS-u kažu da su u njihovoj ciljnoj grupi svi građani Srbije. Zamenik šefa poslaničke grupe socijalista u Skupštini Srbije Neđo Jovanović očekuje da će građani „prepoznati kvalitet i ukazati poverenje onima koji vrede”.
– To su do sad pokazali SNS i SPS – rekao je on, i dodao da je još uvek rano da se govori o kampanji jer izbori još uvek nisu raspisani.
– PUPS okuplja najstariju populaciju građana, pre svega penzionere – naglasio je Momo Čolaković, i istakao da će im se obraćati s devizom da penzija mora biti zaštićena ustavna kategorija.
A. S.
Šlag na tortu
Analitičar Cvijetin Milivojević kaže da je slogan „šlag na tortu” koji dolazi posle kvalitetnog istraživanja javnog mnjenja i dobre kampanje i sve poruke građanima sublimira u jednu ili dve lake, prijemčive i atraktivne poruke. On dodaje da će stranke razmišljati o najvažnijim problemima na koje građani traže odgovore i da će biti reči o boljem životu, platama, novim radnim mestima, ali i o EU, odnosu prema Rusiji i Kosovu.
– U tom konglomeratu ideja bi trebalo tražiti i slogane koji će se vezivati za te teme – rekao je Milivojević.
Za njega je dobar i uspešan slogan onaj koji stranci donosi određeni procenat biračkog tela koji je bio neopredeljen.
Takav je, po njegovom mišljenju, bio slogan Koalicije DOS i Vojislava Koštunice „Ko sme da vas pogleda u oči?”, koji je ohrabrio veliki deo građana da izađu na izbore i glasaju protiv Slobodana Miloševića.
Šešelj: Samo istina
Lider radikala Vojislav Šešelj kaže da će se njegova stranka fokusirati na kampanju „od vrata do vrata”, da će obići unutrašnjost Srbije, držati mitinge, gostovati na lokalnim televizijama jer su, kaže, blokirani na gotovo svim nacionalnim televizijama. Lider radikala očekuje „prljavu kampanju”, u kojoj će biti podvala, pokušaja prekrajanja izbornih rezultata, ali da će SRS iznositi samo istinu.