Укинута пресуда Миленку Шаранчићу, следи ново суђење
Апелациони суд у Београду укинуо је пресуду којом је некадашњи директор "Железница Србије" Миленко Шаранчић био осуђен на пет година затвора
због оптужби да је са сарадницима оштетио то јавно предузеће и наложио да се суђење понови.
Суђење ће пред Специјалним судом у Београду бити поновљено и бившем помоћнику директора за вучу и возна средства ЖТП "Београд" Зорану Милићевићу и заступнику предузећа "Корел" из Лондона и одговорно лице у приватном предузећу "Сибекс" Милораду Челебићу, који су укинутом пресудом били осуђени на по четири године затвора.
Суђење се понавља и према бившем помоћнику директора сектора за вучу и техничку документацију у "Железницама Србије" Драгославу Пејчићу који је био ослобођен оптужби укинутом пресудом.
У одлуци Апелационог суда, која је објављена на сајту, наводи се да првостепена пресуда садржи битне повреде одредаба кривичног поступка, јер је изрека пресуде "неразумљива, противречна сама себи и разлозима пресуде, при чему су у образложењу првостепене пресуде изостали разлози о одлучним чињеницама, а разлози који су дати су нејасни и у знатној мери противречни".
Што се тиче жалбе предузећа "Железнице Србије", она је одбачена као недозвољена, навео је Апелациони суд.
У образложењу је указао да је Закоником о кривичном поступку прописано да оштећени има право да поднесе жалбу само против одлуке о трошковима кривичног поступка и досуђеном имовинскоправном захтеву, док су Железнице поднеле жалбу на пресуду у погледу одлуке о одузимању имовинске користи.
Шаранчић и остали се терете да су у саизвршилаштву, извршили продужено кривично дела злоупотреба службеног положаја, а Милорад Челебић то дело извршио у подстрекавању.
Шаранчић и остали су оптужени што су, како се сумња, уговорили набавку шест дизел електричних локомотива од Словеначких железница и 10 дизел моторних возила од шведске компаније "Шведен реил", а тужилаштво сматра да је тај посао могао да се обави у Србији.
Тако су према оптужници нанели штету за „Железнице Србије” у износу од око 900.000 евра.
Тужилаштво за организовани криминал које заступа оптужницу сматра да су локомотиве из Словеније купљене су по знатно вишој цени преко предузећа посредника, а не директно од словеначког понуђача, а исти је случај и са шведским локомотивама.
Сумња се да су остварили имовинску корист незаконитим спровођењем поступка јавне набавке локомотива и електромоторних возила и увођењем у посао посредничких фирми, међу којима се појављују и страна правна лица.
Куповином из друге или треће руке цена локомотива и возова увећана је знатно од понуђене цене директног понуђача.
Бивши директор "Железница Србије" провео је у притвору Окружног затвора у Београду више од 13 месеци, након чега је пуштен да се брани са слободе уз јемство.
Он је ухапшен 2. јуна 2010, а у јануару 2011. је њему и његовим сарадницима почело суђење.
Шаранчић је током излагања одбране за своје хапшење оптужио Демократску странку, наводећи да је процес против њега политички монтиран и да је ухапшен после сукоба са функционером ДС и градоначелником Београда Драганом Ђиласом.
(Танјуг)