clear sky
14°C
21.09.2024.
Нови Сад
eur
117.062
usd
104.8191
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Три милиона евра покреће градилиште „Жежеља”

19.05.2015. 22:03 13:33
Пише:

генерални директор српских железница Мирослав Стојчић, председник Владе АП Војводине Бојан Пајтић, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић и представник извођача радова компаније „Азви” Алехандро Серано, у присуству потпредседнице Владе Србије и министарке грађевине Зоране Михајловић и шефа Делегације ЕУ у Србији Мајкла Давенпорта.

Новопотписани уговор предвиђа додатна три милиона евра и рок од 17 месеци за завршетак изградње Жежељевог моста, као и додатна три месеца за склањање старе конструкције. Укупна вредност радова сада достиже око 49 милиона евра. Уговорена цифра била је планирана на 45,3 милиона евра на самом почетку изградње моста, коју с 26,2 милиона финансира Делегација ЕУ, а с 19,1 милиона Покрајина Војводина и Град  Нови Сад. Шпанско-италијански конзорцијум „Азви – Тадеи – Хорта Кослада” (Азви) је обуставио радове, тражећи додатни новац због већих трошкова вађења остатака старе срушене конструкције бетонског моста.

Министарка Михајловић наглашава да је Жежељев мост два пута настрадао, први пут 1999. године у НАТО бомбардовању, а други пут током изградње, када га је „урушила незрела политика”. Како је додала, радови на мосту били су обустављени „зато што Покрајина није прихватала да новац, који је намењен за радове, пребаци Граду Новом Саду”.

– Драго ми је што смо сви сели за један сто и након дугих преговора и разговора, велике подршке Европске комисије, покренули ствари, које је требало да буду завршене још новембра 2013. године – указала је министарка Михајловић. – Очекујемо раднике на терену и да Жежељев мост не спаја само Нови Сад с Петроварадином, као што је то било, него да споји целу Србију.

По њеним речима, држава због незавршеног Жежељевог моста губи годишње четири милиона евра, тако да је од 2011. године на губитку око 16 милиона евра. Након што је анекс потписан, нада се „ефикасности и брзини”, а у име Владе поручује „сталну подршку и контролу”. При томе је категорична да „сваки проблем можемо заједно решити, а ни један једини инфраструкурни пројекат не сме да стоји због политике”. Уједно подсећа на то да је „Покрајинска влада имала одређене обавезе”, али да је јучерашњи анекс уговора потписан захваљујући „веома добром разумевању Града Новог Сада, и то морамо да знамо”:

Покрајина ће, како је навео Пајтић, Жежељев мост финансирати с додатна два милиона евра. И он истиче да је реч о пројекту „од националног значаја, око којег не сме бити дневнополитичких дилема”.

– Заједно смо потписали споразум којим се обезбеђује додатно финансирање и захвалио бих се „Железницама Србије”, Граду Новом Саду и Републичкој влади на томе што су партнери у овом пројекту. Ово је опомена да политика која се води увек мора бити политика сарадње, а не политика конфронтације – сматра Пајтић.

Покрајина, по његовим речима, жели да помогне Републици у побољшању инфраструктуре и, како каже, „није одговорна за то што мост није до сад изграђен”. Уз тврдњу да је Жежељев мост „власништво и надлежност Републике”, Пајтић подсећа на то да је „добром вољом Покрајинска влада 2011. године прихватила да финансира две трећине пројекта”. Уједно напомиње да је анекс уговора потписан „због додатних трошкова који су наступили на терену, а за које нису одговорне ни Покрајина ни Република”.

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић истиче:

– Моја порука је врло кратка – Нови Сад и Новосађани очекују да виде извођаче одмах на градилишту и да почне градња моста – рекао је Вучевић. – Највећу штету од свега тога убедљиво трпе град Нови Сад и Новосађани, трпимо је годинама. С потписивањем анекса показали смо да смо друштвено одговорни и да смо преузели највећу одговорност у читавом том ланцу. Очекујем да то извођач радова цени и да се коначно настави изградња тог друмско-железничког моста.

Он је изразио захвалност на подршци министарки Михајловић, амбасадору Давенпорту, као и „Железницама” и Покрајини на финализацији посла. Шеф Делегације ЕУ Мајкл Давенпорт подсећа на то да је ЕУ издвојила више од 30 милиона евра бесповратне помоћи за изградњу Жежељевог моста. Подсећајући на то да следи и лот 3, односно изградња приступних саобраћајница, он подвлачи да ће ЕУ и у томе учествовати с око четири милиона евра.

Стари Жежељев мост преко Дунава у Новом Саду је порушен у НАТО бомбардовању 1999. година. Нови мост ће имати два железничка колосека, две друмске саобраћајнице ширине 7,7 метара и две пешачко-бициклистичке стазе ширине 2,5 метара. Мост ће бити дуг 474 метра и широк 31.

Светлана Станковић

Заједнички језик без притиска ЕУ

На питање новинара да ли су Пајтић и Вучевић заједнички језик пронашли под притиском ЕУ, Пајтић је одговорио да „ништа што је изговорио као председник ДС-а не повлачи”.

– Морамо направити разлику између онога што је пројекат од националног интереса од тога шта су позиције политичких странака. А свој политички став нисам променио – наводи Пајтић, уз тврдњу да жели да издвоји „дневну политику од сарадње с Новим Садом, Републиком и ЕУ”.

По речима Милоша Вучевића, није било никавог притиска од ЕУ, ни од Републичке владе.

– Било је њихове асистенције и због тога сам се захвалио министарки и господину Давенпорту. И ја остајем при ономе што сам рекао и не повлачим то што сам раније говорио, али то је нека друга тема – указао је Вучевић.

 

Аутор:
Пошаљите коментар