Укус шампањца би се ускоро могао заувек променити
Шампањац је вековима био обележје важних прослава и луксузног живота. Али високе температуре у Европи и све нестабилније време изазивају страхове да би француски регион могао постати неподобан за његову производњу.
Више од 325 милиона боца шампањца испоручено је из Шампање 2022. године, што је први пут премашило продају од 6 милијарди евра. Највише се извозило у САД, Британију и Јапан.
Промена климе, међутим, доводи у ризик будућност овог пића, компаније које производе шампањац мораће да се прилагоде да би преживеле, а укус шампањца би се могао променити успут.
Према извештају S&P Глобал Сустаинабле, изложеност региона Шампање суши ће се утростручити до 2050-их, што представља озбиљне проблеме за виноградаре.
Извештај оцењује регионе на скали од 1-100, где оцена од 100 представља максималну изложеност ризику. Речено је да ће ризик од суше у Шампањи порасти са садашњег нивоа од 16 на 43 до 2050-их, а затим ће се удвостручити на 88 до 2090-их, ако се не изврше промене у актуелној климатској политици.
Суша није једини фактор који може ометати производњу. Време је све нестабилније, а пожари, поплаве и мразеви постају све чешћи последњих година. Чак и ако грожђе и даље може да расте у променљивој клими, услови могу променити развој плода и проузроковати штету.
Ако грожђе буде изложено сувише екстремним УВ зрацима, онда ће добити еквивалент нашим опекотинама од сунца и то ће у суштини оштетити укус. Додатна топлота такође може да промени киселост грожђа, што шампањцу даје свежину. Међународни брендови су свесни огромног утицаја климатских промена на њихово пословање.
Најпознатије правило шампањца је да се мора производити у француском региону Шампањи, али дуга листа правила о називима која се морају поштовати укључује специфичне праксе у виноградарству, набавку грожђа са одређених локација, посебне методе пресовања грожђа и коришћење само одабраних сорти грожђа.
Забрањена је употреба пестицида и додатно закисељавање, а све фазе производње морају се одвијати у овој регији, све до етикетирања боце.
(Телеграф Бизнис)