Шеф нема права да вам омета одмор
01.04.2017.
12:26
14:26
Коментари (0)
БЕРЛИН: У Француској је од јануара на снази нови закон о заштити слободног времена и породичног живота запослених, према коме послодавци немају право да од запослених захтевају да буду нон-стоп доступни - телефонски ни на неки други начин, јавља Дојче веле.
Свакодневни стрес се може заборавити сусретима са пријатељима, гледањем филмова, читањем, човек може да се „искључи". Бар теоретски. Јер, понекад се зачује сигнал са службеног мобилног телефона. Стигло је писмо од шефа, или муштерија зове, или се најављује важан састанак.
У таквим тренуцима, слободном времену је одзвонило: књига се одлаже на страну, разговор се прекида, човек се враћа у пословну свакодневицу – од које је управо хтео да се одмори. Чак и када нема позива, многи на крају дана не могу да се опусте јер знају да је позив могућ.
„Стална доступност је фактор стреса који прати дигитализацију свакодневице", изјавио је лекар Мазда Адли за Дојче веле.
То, према његовим речима, може бити и релевантан фактор обољевања.
У Шпанији је социјалистичка опозиција зато затражила да се законом утврди право на неприкосновеност слободног времена.
Према нацрту закона који предлаже, службеници морају имати право да ван радног времена буду недоступни телефонски или путем електронске поште.
У Француској је сличан закон донет у јануару. Он важи за сва предузећа са више од 50 запослених и треба да „гарантује поштовање слободног времена и годишњег одмора као и личног и породичног живота" – како то пише у тексту закона.
Дојче веле наводи да су у Немачкој 2011. и 2012. многа предузећа утврдила сопствени кодекс са циљем да се редукује сТрес запослених, па тако произвођач аутомобила Фолксваген пола сата након завршетка радног времена више не прослеђује електронска писма на телефоне запослених.
Има и фирми које то не желе да уведу – тако да су запослени у том погледу практично зависни од добре воље руководства.
Волфганг Шпита, лекар-специјалиста сумња да ће нове законске одредбе побољшати ситуацију запослених.
Искуство са пацијентима га је научило да стална доступност сама по себи не води у преоптерећеност.
Фото: Фрееимаге/Ага З