Дневно милион и по пакета стиже у Њујорк, с њима и проблеми
ЊУЈОРК: Куповина путем Интернета пореметила је саобраћај у Њујорку, безбедност на путевима, али и загађеност ваздуха, показала су испитивања Градског института за саобраћај.
У Њујорк, наиме, сваком дана стиже милион и по пакета са робом купљеном преко Интернета, али проблеме с робом купљеном на такав начин имају и сви већи градови у свету.
Поруџбина путем Амазона почиње притиском на једно дугне тастатуре на компјутеру, а два дана касније, а уз доплату и истога дана, пакет стиже на одређену адресу.
То изгледа веома једноставно, али испитивања која су обављена показала су да фирме које се баве испоручивањем тако купљене робе имају безброј проблема којима је позабавио њујоршки дневник "Њујорк Тајмс"
Да би се на време испоручила роба поручена преко Интернета, велике компаније које се баве таквом трговином имају безброј проблема.
Камиони са робом коју треба испоручити паркирају се у два реда и чак на раскрсницама у Њујорку, па је полиција регистровала само прошле године 471.000 преркшаја због паркирања што је за 34 посто више у односу на 2013. годину.
Главни пут за камионе који треба да уђу на Менхетен води преко моста Џорџ Вашингтин када улазе из правца Њу Џерсија, где су иначе најближа складишта и тај пут је најзагушенији у целој земљи. Камиони који се крећу према мосту возе 23 миље на сат, што је пет миља спорије него пре пет година.
Успоравању саобраћаја допринели су и атомобили који возе као "убери", али највише успоравају камиони, тако да аутомобили у најпрометнијим деловима Менхетна возе брзином од 7 миља на сат, колико брзо се крећу и они који трче по парковима и тротоарима, а што је за 23 одсто спорије него почетком деценије.
Четврти попут Ред Хука у Бруклину, иначе, заузела су складишта за чување робе која треба најбрже да се испоручи. Тренутно се на периферији Њујорка граде складишта на око 185.800 квадратних метара. На тој површини ће бити изграђено и највеће складиште у САД. Само Амазон је током лета саградио два нова складишта.
Невероватне промене су за кратко време погодиле Њујорк, јер приватни трговачки ланци који продају само путем Интернета су саградили своја складишта и своје мреже дистрибуције робе без грађевинских дозвола, па чак и без знања градских власти, открили су новинари "Њујорк Тајмса".
Власти се труде да пронађу нова складишта и да обезбеде барем паркинг за камионе да не би реметили градски саобраћај, пре свега кретање градских аутобуса. Једно од решења за испоруку робе је и коришћење водених путева, јер Мехетн је окружен водом.
Просечне испоруке њујоршким домаћинствима су се утростручиле од 2004 до 2017, према подацима Института за праћење кретања.