НИШТА ВИШЕ НЕЋЕ БИТИ ОНАКО КАКО ЗНАМО...
ВЕШТАЧКА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА ЋЕ ЧЕШЉАТИ ИНТЕРНЕТ Google претрага ће се ускоро драматично променити
Иако је вештачка интелигенција у Google pretrazi можда имала тежак почетак, Google не одустаје...
Компанија је управо најавила да ће увести низ нових функција које одводе Google претрагу још даље од њене традиционалне појаве, са једноставном страницом са линковима, као и да ће својим Гемини АИ моделима да промени како се резултати појављују и како корисници постављају Google упите.
Најдраматичнији пример је потпуно ново искуство претраге које користи вештачку интелигенцију да организује изглед странице, групише резултате у различите категорије и "форсира" видео снимке, линкове на форум (Reddit i Quora) и друге виџете на врх странице.
Резултат изгледа миљама далеко од једне листе web страница
„Из перспективе корисника, ово је прилично драматичан помак у односу на оно на чему смо били раније“, рекла je Rhiannon Bell, потпредседница корисничког искуства за Google претрагу, на округлом столу са новинарима.
Бар за сада, Google ову нову страницу за претрагу види као корисну само за отворене упите на које прегледи вештачке интелигенције не могу директно да одговоре. Зато ће се, за почетак, активирати само када корисници траже идеје за рецепте, иако планира да га током времена пренесе и на друге теме.
Нова страница за претрагу ће за сада бити само на мобилним уређајима, али се очекује да ће ово у будућности бити стандардно искуство на свим уређајима.
- Главна ствар коју треба знати је да заиста видимо да је ово искуство невероватно за истраживање и инспирацију. И тако је заиста тамо где нема једног, правог одговора, рекла је Bell.
Такође је додала да ће то бити персонализовано на основу локације за почетак. као и да Google планира да подеси "бројчанике" и усаврши резултате на основу других података (није јасно на шта су мислили).
- Можемо да почнемо да категоришемо овај садржај за вас на начине које раније нисмо могли да имамо, рекла је Бел.
Наравно, то доводи до питања о томе како ће рангирање у Google претрази – алгоритам који се стално мења, увек неухватљив – функционисати са овим новим форматима. Стручњаци за оптимизацију претраживача и издавачи су се трудили да схвате Google-ove прегледе вештачке интелигенције, а ове даље промене ће покренути више питања о томе kako web-sajtovi постају видљиви у ери генеративне вештачке интелигенције.
То је тешко балансирати, али неке добре вести за издаваче: Google каже да уводи хиперлинкове у резултате прегледа вештачке интелигенције. До сада су АИ одговори укључивали везе до извора само испод њих, али сада ће корисници видети повезане линкове у тексту које иду директно до извора информација. Google каже да је рано тестирање показало повећан промет на повезаним web локацијама, иако је одбио да пружи конкретне бројке.
Google ће такође додати огласе у прегледе вештачке интелигенције, који ће се појавити испод одговора где Google smatra да су „релевантни и за упит и за дати одговор“, наводи се на блогу компаније.