broken clouds
17°C
23.10.2024.
Нови Сад
eur
117.0614
usd
108.3501
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

(ФОТО) ТЕЛЕФОН НЕЋЕ ДА СЕ ПУНИ НА ПУЊАЧУ Ово је шест корака које треба да урадите пре но што одете у сервис

23.10.2024. 17:40 18:16
Пише:
telefon
Фото: pixabay/ilustracija

Процес пуњења батерије телефона није ствар о којој често размишљамо - довољно је да утакнемо кабл и сачекамо да се уређај напуни.

Ипак, паметни телефони су компликовани џепни компјутери и једног дана се можете наћи у ситуацији да ваш телефон одбија да се пуни, а вас остави да се чешкате иза ушију и чудите у чему је проблем.

Срећом, не морате одмах потрчати у сервис када се то догоди, јер проблем можда има једноставно решење и можете га отклонити у удобности свог дома. Зато смо за вас спремили 7 ствари које можете да покушате пре него што прибегнете последњој опцији:

1. Рестартујте телефон

Пре него што покушате било шта друге, пробајте да рестартујете свој уређај. Овај савет је заправо примењив на сваки проблем који имате са било којим уређајима и треба да буде прва ствар коју ћете покушати.

Рестартовање ће "убити" све позадинске процесе, па није искључено да би могло да реши и проблем са пуњењем мобилног телефона. Овај процес такође освежава основне компоненте вашег уређаја у случају да се једна од њих "збуни" током обављања задатака. Уколико не знате како да рестартујете свој уређај, једноставно држите дугме за паљење и гашење док вам се не појаве опције које можете да одаберете. Изаберите "Рестарт", односно "покрени поново" уколико користите српски језик на телефону.

пуњач
Фото: pixabay/ilustracija

2. Покрените безбедни режим

Ако се ваш телефон и даље не пуни након рестартовања, као следећи корак, покушајте да покренете телефон у безбедном режиму (Сафе Моде). У суштини, овај режим је окружење које ограничава ваш телефон само на апликације са којим је првобитно испоручен. То значи да све апликације које сте накнадно инсталирали неће радити у безбедном режиму.

Ако можете да пуните телефон у безбедном режиму, кривац је нека од накнадно инсталираних апликација. Када потврдите да је ово проблем, потребно је да рестартујете свој уређај како бисте се вратили у нормалан режим, а затим да обришете неку од недавно инсталираних апликација. Уколико ваш телефон и даље одбија да се пуни - вратите га на фабричка подешавања.

Покретање безбедног режима није исто за све уређаје. Неки уређаји захтевају да држите дугме за паљење и гашење док вам се не прикажу опције, а затим да прстом неколико секунди држите опцију за гашење (Поwер Офф), након чега ће вам телефон саопштити да ће ући у безбедан режим. На другим телефонима је потребно да угасите свој уређај, па да га упалите држећи дугме за паљење и гашење и дугме за појачавање звука у исто време.

пуњач
Фото: pixabay/ilustracija

3. Уверите се да није у питању софтверска грешка

Уколико поред или у самој иконици батерије стоји знак који означава да се телефон пуни, а проценти не расту (или обрнуто) - то може бити софтверска грешка. Инсталирање апликације која се зове Ампере ће вам једном за свагда рећи да ли струја долази до вашег телефона.

Ампере је једноставна апликација која вам омогућава да видите којом брзином се ваш телефон пуни или празни у било ком тренутку, а такође долази са неколико других функција које би вам могле бити корисне, попут провере здравља батерије.

Када инсталирате Ампере, повежите телефон са извором напајања, а затим покрените апликацију и погледајте да ли у њој пише да се ваш телефон пуни. Ако се пуни, а не приказује иконицу за пуњење, онда је ово уобичајена софтверска грешка која ће вероватно бити отклоњена у неком од следећих ажурирања оперативног система. Такође, софтверска грешка може бити и ако се телефон не пуни, а иконица је приказана. Вратите телефон на фабричка подешавања и покушајте поново.

Ако не желите да инсталирате апликацију, други начин да тестирате овај проблем је да искључите телефон, а затим утакнете кабл за пуњење. Ако се ваш уређај напаја, на екрану ће то бити видљиво.

пуњач
Фото: pixabay/ilustracija

4. Очистите УСБ порт

Ако сте установили да рестартовање, апликације или сам софтвер уређаја нису кривци, следећи корак је да проверите да ли је у питању УСБ порт. Телефони велику већину свог времена проводе у нашим џеповима, па није реткост да се у отвору на дну нашег уређаја нађе велика количина нежељене прљавштине која може спречити да пуњач оствари добар контакт.

Како бисте проверили ваш УСБ порт, окрените доњу страну свог уређаја према јаком светлу и покушајте да видите шта се унутра крије. Уколико приметите да се прљавштина накупила у њему, мораћете да га очистите. То можете учинити неким предметом који може да продре унутра, али морате бити веома пажљиви како не бисте оштетили контакте.

пуњач
Фото: pixabay/ilustracija

5. Промените утичницу

Уколико не можете да утврдите да је проблем у самом телефону, можда су у питању екстерни фактори. На пример, можда у утичници у коју утачињете свој пуњач једноставно нема струје. Покушајте са другом утичницом, идеално на другом крају свог дома у случају да је пао осигурач.

6. Промените пуњач

Уколико ваш телефон одбија да се пуни и на другим местима, можда је проблем у вашем пуњачу. Пуњачи у себи садрже компликовану електронику и нису имуни на кварове, па ваш проблем може бити решен коришћењем другог пуњача.

Уколико немате други пуњач и немате од кога да позајмите, не заборавите да се ваш уређај може пунити и преко рачунара. Утакните други крај кабла у УСБ порт рачунара и проверите да ли се ишта дешава.

пуњач
Фото: pixabay/ilustracija

7. Промените кабл

Када сте исцрпели све друге опције, једино што вам преостаје јесте да покушате да употребите други кабл. Обично се према њима не односимо најбоље, те није реткост да се запрљају, преломе или покидају. Неисправни каблови нису само сметња при пуњењу телефона, већ су и опасност од струјног удара, као и од пожара.

Уколико вам је замена кабла решила проблем, наставите као да се ништа није десило. Нажалост, ако ни то није помогло - време је да посетите сервис или замените свој уређај.

Извор:
smartlife.mondo.rs
Аутор:
Пошаљите коментар