(ФОТО) САМО СУ ИЗВИКАНИ Ових пет туристичких атракција су по мишљењу туриста прецењени ЈЕДНА ЈЕ ПОСЕБНО ОМИЉЕНА СРБИМА
Многи светски познати туристички локалитети, иако на листи обавезних дестинација за посетиоце, могу да нас оставе разочараним.
Ново истраживање компаније Radical Storage, која анализира рецензије путника, показало је да се пет најразочаравајућих атракција у 2025. налази управо у Европи.
Познате светске дестинације често разочаравају туристе из неколико разлога:
Прекомерна комерцијализација: Многе популарне дестинације постале су превише комерцијализоване, са превише туристичких замки и неаутентичних искустава. Уместо да уживају у правој култури и традицији, туристи често наилазе на масовно произведене сувенире и скупе ресторане који нуде генеричку храну.
Гужве и масовни туризам: Многе познате дестинације, као што су Париз, Венеција или Бали, преплављене су туристима, што може створити гужве и губитак приватности. То може значајно умањити уживање у месту и учинити искуство мање пријатним.
Повећане цене: Популарна места често подижу цене како би искористила потражњу туриста, што може довести до разочарања, посебно када се квалитет услуге или доживљаја не поклапа са високим ценама.
Лоша инфраструктура: У неким случајевима, познате дестинације нису у стању да подрже велики број туриста, што резултира лошом инфраструктуром, попут препуних јавних превоза, лоших смештајних објеката или лоше одржаваних атракција.
Непредвидиви временски услови: Иако су дестинације популарне, временски услови могу бити непредвидиви.
Празна очекивања: Туристи често имају велика очекивања због медија, реклама и препорука, али стварност није увек онаква како су замишљали.
Најразочаравајућа атракција на свету је у Великој Британији
Alton Towers, тематски парк у Великој Британији, настао је по узору на Дизниленд и простире се на 910 хектара.
Иако је највећи забавни парк у земљи, истраживање показује да готово половина рецензија садржи негативне коментаре, наводи Euronews.
Најчешће жалбе се односе на лош однос цене и квалитета, нетранспарентне информације о улазницама и прескупе додатке попут хране и пића. Посебно се издваја лоша корисничка подршка, која често засени и саме садржаје.
Термалне бање у Будимпешти
Széchenyi спа у Будимпешти, највеће лековите бање у Европи, привлаче туристе од 1913. године.
Ипак, преко трећине посетилаца изражава незадовољство, посебно због гужве и отежане приступачности. Ове бање заузеле су треће место у категорији претрпаности, с готово четири пута већим бројем притужби од просека.
Сијам Парк на Тенерифима
Сиам Парк на Тенерифима, највећи водени парк у Европи, отворила је принцеза Тајланда Маха Чакри Сириндхорн 2007. године. Иако носи титулу "најбољег воденог парка на свету", многи посетиоци нису задовољни искуством.
Најчешће се помињу нељубазно особље и проблеми са приступачношћу. Неки посетиоци су се жалили на срамоћење због телесне тежине и недостатак прилагођености за особе са инвалидитетом. Готово трећина рецензија садржи негативне коментаре.
Тајм аут Маркет Лисабон
Овај гастрономски рај у Лисабону, отворен 2014. године, брзо је стекао светску славу, али с њом су дошли и проблеми.
Преко 25% рецензија је негативно, а главни проблеми су огромне гужве и ограничен приступ. Са чак 18.4% притужби на претрпаност, Тиме Оут Маркет Лисбоа држи неславно прво место у овој категорији.
Фонтана ди Треви
Фонтана ди Треви у Риму, један од најпознатијих барокних споменика на свету, редовно се појављује у филмовима попут Ла Долце Вита и Празник у Риму.
Сваке године туристи убаце око милион евра у ову фонтану, верујући да ће им то осигурати повратак у Рим.