НЕМЦИ ЛАНЕ НА ПУТОВАЊА ПОТРОШИЛИ 83 МИЛИЈАРДЕ ЕВРА, ОВЕ ЋЕ ГОДИНЕ И ВИШЕ Ово су им најпопуларније државе ЈЕДНА ЋЕ ВАС ИЗНЕНАДИТИ
Страст Немаца за путовањима не јењава ни у временима тешким за тамошњу привреду.
- Упркос свим економским и геополитичким изазовима – Немци путују! Чини се да је одмор последња ствар на којој су спремни штедети, изјавио је средином недеље председник Немачке асоцијације путничких агенција (ДРВ) Норберт Фибиг на отварању Међународног сајма туризма у Берлину.
Укупни приход од летње сезоне 2024, посматрано од маја до октобра, порастао је према подацима ДРВ-а за 12 посто у односу на претходну годину, при чему је број путника повећан за шест индексних поена. Када је у питању предстојећа сезона, ДРВ предвиђа нови раст прихода од 11 посто и четири посто више путника. Осим тога, грађани Немачке свој летњи одмор све раније резервишу. „Рано букирање је нови last-minute”, указује Фибиг на промену тренда.
Иначе, лане су Немци потрошили рекордне износе на путовања, показују анализе института YouGov. На унапред резервисана путовања потрошено је чак 83,4 милијарде евра – 5,6 посто више него претходне године. Највећи раст бележе пакет-аранжмани за источне медитеранске земље, крстарења и далека путовања. Према подацима ДРВ-а, број резервација пакет-аранжмана порастао је за шест посто, а најпопуларније одредиште је Турска, с приходом од око 1,2 милијарде евра. Уз класичне земље за одмор попут Шпаније (такође око 1,2 милијарде евра прихода) и Грчке (1 милијарда евра), међу првих десет налазе се и повољније дестинације попут Бугарске, те Туниса и Египта. „Једноставно, у економски изазовним временима новац се не троши тако лако – и то се одражава на избор одредишта путовања”, појаснио је Фибиг.
Према ДРВ-у, највећи хит међу овогодишњим одредиштима је Албанија. Ова је земља забележила највећу стопу раста резервација немачких туриста за предстојеће лето, чак 36 посто. Ипак, у поређењу с другим медитеранским земљама, укупни приходи од туризма тамо су и даље релативно ниски. Иначе, сви ови предикциони подаци темеље се на пројекцијама класичних туристичких агенција и онлајн платформи организатора путовања, али не и оне популарних позивних центара, попут Bookinga и Airbnba.
М. С.