Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ПРЕДВИЂАЈУ СЕЗОНУ ШТРАЈКОВА У овој држави морате бити спремни на прекиде путовања, СИНДИКАТИ НЕЗАДОВОЉНИ

15.11.2024. 16:46 17:04
Пише:
Pixabay.com/Eiffel tower, France, Paris image. Free for use
Фото: Pixabay.com/Eiffel tower, France, Paris image. Free for use

Штрајкови у Француској ове године су необично мирни, али све то ће се променити у новембру и децембру.

Планирате посету или путовање по Француској овог новембра и децембра?

Будите упозорени – ово би могла бити сезона штрајкова, јер неколико највећих француских синдиката, укључујући транспортне раднике и пољопривреднике, планира индустријске акције.

Сва четири главна синдиката француских железница удружила су снаге за почетни једнодневни штрајк у четвртак, 21. новембра. Овај колективни дан штрајка очекује се да ће изазвати значајне поремећаје, а могао би се продужити и на божићне празнике и даље.

Раније ове недеље, синдикати су истакли да ће, ако француска влада не испуни њихове захтеве, кренути у оно што се назива дужим и снажнијим штрајком -од 11. децембра.-

Зашто су штрајкови у Француској?
Синдикатима смета све већа приватизација француске државне железничке компаније СНЦФ, регионалне железничке мреже „Transport Express Régional” (TER), приградске мреже Трансилиен и спорих међуградских услуга Intercité.

СНЦФ је у државном власништву од свог оснивања крајем 1930-их, али синдикати су незадовољни што је од 2019. француска железничка мрежа отворена за друге потенцијалне играче, тако да национална компанија више нема монопол.

На пример, железничке компаније попут шпанског државног Ренфеа и делимично италијанског државног Трениталије сада воде неке париске линије.

Француска није једина европска земља која отвара своје државне железнице – то је део шире ЕУ иницијативе за унапређење мреже и подстицање већег броја људи да се одлуче за воз уместо аутомобила или авиона.

Како штрајкови у Француској утичу на летове?
Можете очекивати и нека кашњења на аеродромима, јер је Национални синдикат пилотских капетана Француске (СНПЛ) заказао штрајк за 14. новембар.

Ова акција ће вероватно погодити националну авиокомпанију Air France и друге превознике који запошљавају пилоте према француским радним уговорима.

Pixabay.com/Paris, Montmartre, France image. Free for use
Фото: Pixabay.com/Paris, Montmartre, France image. Free for use

Иако је СНПЛ најавио само једнодневни штрајк, могуће је да би и овај могао бити продужен.

Штрајк је резултат незадовољства пилота владиним планом да повећа порезе на летове за 300 одсто, за који кажу да се уводи без консултација са авио-индустријом.

Познат као порез солидарности, тренутно путници плаћају нешто мање од 3 евра за лет у економској класи или 18 евра у првој класи, што се директно додаје на цену карте.

Ако повећање пореза буде одобрено, цена би могла порасти на 9,50 евра за лет у економској класи ка европским дестинацијама, односно на чак 120 евра за карту пословне класе од Париза до Њујорка.

Француска се нада да ће од авио-сектора прикупити додатну милијарду евра годишње како би покрила буџетске рупе до 2025.

Протести и штрајкови дубоко су укорењени у француској култури
Поред ових штрајкова у саобраћају, пољопривредници ће такође протестовати, што ће вероватно укључивати блокаде путева усмерене на шпанске и друге камионе из ЕУ који испоручују производе.

Такође, очекују се тродневне акције два синдиката који заступају државне службенике почетком децембра. Тачни датуми још нису објављени.

Када је реч о обиму штрајкова сваке године, Француска се обично налази на врху листе европских земаља. Међутим, 2024. је била релативно мирна у поређењу с претходним годинама – до овог месеца.

Pixabay.com/Paris, Museum, France image. Free for use
Фото: Pixabay.com/Paris, Museum, France image. Free for use

Француска је позната по такозваном-уређеном хаосу- још од Револуције 1789. године, која је била подстакнута глађу.

Штрајковање је легализовано 1864. године и одувек се сматрало последњим средством за захтевање бољих услова живота. Али у последњих неколико година, штрајкови су постали једноставан начин да групе искажу незадовољство против централизоване државне власти.

Типично, штрајкове у Француској воде добро организовани синдикати који могу брзо мобилисати чланство са специфичним захтевима и циљевима. Ово је повећало учешће, а штрајкови се данас славе као симбол друштвених победа.

Dnevnik.rs/Bizportal.rs

Извор:
Дневник/Бизпортал
Пише:
Пошаљите коментар