Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

PREDVIĐAJU SEZONU ŠTRAJKOVA U ovoj državi morate biti spremni na prekide putovanja, SINDIKATI NEZADOVOLJNI

15.11.2024. 16:46 17:04
Piše:
Pixabay.com/Eiffel tower, France, Paris image. Free for use
Foto: Pixabay.com/Eiffel tower, France, Paris image. Free for use

Štrajkovi u Francuskoj ove godine su neobično mirni, ali sve to će se promeniti u novembru i decembru.

Planirate posetu ili putovanje po Francuskoj ovog novembra i decembra?

Budite upozoreni – ovo bi mogla biti sezona štrajkova, jer nekoliko najvećih francuskih sindikata, uključujući transportne radnike i poljoprivrednike, planira industrijske akcije.

Sva četiri glavna sindikata francuskih železnica udružila su snage za početni jednodnevni štrajk u četvrtak, 21. novembra. Ovaj kolektivni dan štrajka očekuje se da će izazvati značajne poremećaje, a mogao bi se produžiti i na božićne praznike i dalje.

Ranije ove nedelje, sindikati su istakli da će, ako francuska vlada ne ispuni njihove zahteve, krenuti u ono što se naziva dužim i snažnijim štrajkom -od 11. decembra.-

Zašto su štrajkovi u Francuskoj?
Sindikatima smeta sve veća privatizacija francuske državne železničke kompanije SNCF, regionalne železničke mreže „Transport Express Régional” (TER), prigradske mreže Transilien i sporih međugradskih usluga Intercité.

SNCF je u državnom vlasništvu od svog osnivanja krajem 1930-ih, ali sindikati su nezadovoljni što je od 2019. francuska železnička mreža otvorena za druge potencijalne igrače, tako da nacionalna kompanija više nema monopol.

Na primer, železničke kompanije poput španskog državnog Renfea i delimično italijanskog državnog Trenitalije sada vode neke pariske linije.

Francuska nije jedina evropska zemlja koja otvara svoje državne železnice – to je deo šire EU inicijative za unapređenje mreže i podsticanje većeg broja ljudi da se odluče za voz umesto automobila ili aviona.

Kako štrajkovi u Francuskoj utiču na letove?
Možete očekivati i neka kašnjenja na aerodromima, jer je Nacionalni sindikat pilotskih kapetana Francuske (SNPL) zakazao štrajk za 14. novembar.

Ova akcija će verovatno pogoditi nacionalnu aviokompaniju Air France i druge prevoznike koji zapošljavaju pilote prema francuskim radnim ugovorima.

Pixabay.com/Paris, Montmartre, France image. Free for use
Foto: Pixabay.com/Paris, Montmartre, France image. Free for use

Iako je SNPL najavio samo jednodnevni štrajk, moguće je da bi i ovaj mogao biti produžen.

Štrajk je rezultat nezadovoljstva pilota vladinim planom da poveća poreze na letove za 300 odsto, za koji kažu da se uvodi bez konsultacija sa avio-industrijom.

Poznat kao porez solidarnosti, trenutno putnici plaćaju nešto manje od 3 evra za let u ekonomskoj klasi ili 18 evra u prvoj klasi, što se direktno dodaje na cenu karte.

Ako povećanje poreza bude odobreno, cena bi mogla porasti na 9,50 evra za let u ekonomskoj klasi ka evropskim destinacijama, odnosno na čak 120 evra za kartu poslovne klase od Pariza do Njujorka.

Francuska se nada da će od avio-sektora prikupiti dodatnu milijardu evra godišnje kako bi pokrila budžetske rupe do 2025.

Protesti i štrajkovi duboko su ukorenjeni u francuskoj kulturi
Pored ovih štrajkova u saobraćaju, poljoprivrednici će takođe protestovati, što će verovatno uključivati blokade puteva usmerene na španske i druge kamione iz EU koji isporučuju proizvode.

Takođe, očekuju se trodnevne akcije dva sindikata koji zastupaju državne službenike početkom decembra. Tačni datumi još nisu objavljeni.

Kada je reč o obimu štrajkova svake godine, Francuska se obično nalazi na vrhu liste evropskih zemalja. Međutim, 2024. je bila relativno mirna u poređenju s prethodnim godinama – do ovog meseca.

Pixabay.com/Paris, Museum, France image. Free for use
Foto: Pixabay.com/Paris, Museum, France image. Free for use

Francuska je poznata po takozvanom-uređenom haosu- još od Revolucije 1789. godine, koja je bila podstaknuta glađu.

Štrajkovanje je legalizovano 1864. godine i oduvek se smatralo poslednjim sredstvom za zahtevanje boljih uslova života. Ali u poslednjih nekoliko godina, štrajkovi su postali jednostavan način da grupe iskažu nezadovoljstvo protiv centralizovane državne vlasti.

Tipično, štrajkove u Francuskoj vode dobro organizovani sindikati koji mogu brzo mobilisati članstvo sa specifičnim zahtevima i ciljevima. Ovo je povećalo učešće, a štrajkovi se danas slave kao simbol društvenih pobeda.

Dnevnik.rs/Bizportal.rs

Izvor:
Dnevnik/Bizportal
Piše:
Pošaljite komentar