Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

окоТВоко: Скоцкала се стрина

27.07.2024. 13:00 09:32
Пише:
Фото: R. Hadžić, Aleksandar Filipović

Шта све можеш у Америци кад си Лука Дончић? Мајкл Џордан и Вера Матовић су били тема увек промућурног уредника Јавног сервиса Горислава Папића који годинама ради новинарски најзанимљивије теме у емисији „Око магазин”.

Лука Дончић је, наиме,  снимио рекламу за патике, али уз српски фолк, па се у том промо споту чује песма „Мики, Милане” Вере Матовић. Да ли је то доказ да је Србија шира од својих граница? Да се појавила генерација младих људи која се не стиди свог порекла него се поноси њиме више него људи који живе или су рођени у Србији.

Новинарка Милица Кулић направила је одличну причу за емисију о томе како је ова српска певачица постала звезда НБА и америчког бизниса, али и РТС-а, ко некад кад је у „Фолк паради” певала „Хајде, хајде, миловање моје, да се јутром будимо у двоје”.

Лука Дончић је и раније пуштао песме Вере Матовић уз сваку тројку коју убаци. Загревао се Дончић на тренинзима Даласа уз музику Светлане Цеце Ражнатовић и то су пратили навијачи на друштвеним мрежама.

Али, захваљујући Мајклу Џордану и његовом бренду патика, за чије потребе је и снимљена реклама, тај спот је видело 28 милиона људи, а сама Вера Матовић је имала 27 милона прегледа на Јутјубу за песму „Мики, Милане”, која је, како смо раније констатовали највећи хит на ђачким екскурзијама, јер имамо много Милана.

Вера Матовић у белом качкету на Кошутњаку за РТС је изјавила да ово није све случајно, него да је универзум умешао прсте. Спортски новинар Милош Јовановић је рекао да смо свакако најгласнији. На утакмицама Звезде и Партизана се не слушају такве песме.

Никола Јокић редовно пушта „Рингишпил” Ђорђа Балашевића, али је, зато, ђускао и на Цецином концерту у Сомбору а „српска мајка” га је поздравила на свом наступу. Миле Свилар, голман Роме, пустио је у Риму песму Даре Бубамаре „Нису то кише”, а на истом мечу Немања Матић је пустио Констракту и „Уметница мора бити здрава”.

Цео тренд започео је Златан Ибрахимовић пре три године, када је ушетао на Сан Ремо уз песму „Јутро је” Наде Топчагић. Ове године појавио се на том италијанском фестивалу уз песму Лепе Брене „Луда за тобом”.  

Захваљујући овим концертима сетио сам се како смо некад ишли колективно и породично да гледамо звезде ПГП Радио-телевизије Београд на СПЕНС. Долазио је аутобус певача и гледали смо почетком осамдестих заједничке наступе Наде Топчагић, Вере Матовић, Маринка Роквића, Зорице Брунцлик, Лепе Лукић, Изворинке Милошевић, Мирослава Илића...

Овај наступ Вере Матовић ме сетио на њене хитове који су се слушали у фићи осамдесетих година: „Белу блузу суза кваси, мој Милане, сиромах си, ал' због твојих очију и веђа богатом сам окренула леђа” - чиста социологија. Потом је уследио наступ у емисији „Прслоок бенда” са песмом „Питала сам попа”. Опус врцавих песама Вере Матовић на Инстаграму ако желите да објавите стори је много шири.

Има она и новије песме - „Скоцкала се стрина”, „Имам 20 евра”, мада њене најлепше песме су „Марко, Марко, сунце моје јарко” и, наравно, моја омиљена: „Хајде, хајде, миловање моје, да се јутром будимо у двоје”. И дан-данас можете на каналу РТС коло чути феноменалан глас Марка Јанковића како најављује овај мега хит Вере Матовић из 1983. године.

У стара добра времена знало се шта је квалитетна народна музика, а шта је оно што треба да се опорезује као кич и шунд. Наши спортисти представљају дух нових генерација које не желе да уђу у шаблон политичке коректности кад је у питању фолк музика. Ствар је укуса - да ли Нада, Вера или Брена.

Зато што је неки политички комесар хтео декретом да забрани народну музику она нам се кроз друштвене мреже и светску популарност вратила као нешто што је одредница ових крајева и чега се не треба стидети.

И тако... скоцкала се Вера Матовић, ставила бели качкет и издоминирала као што је то урадила и на мрежама. Коме се не свиђа нек промени канал, али добро је док је „Око магазина” да имамо шта забавно да гледамо и на јавном сервису. Увек сам говорио да телевизијско новинарство не сме бити досадно, а само је на уредницима многобројих шоу-биз емисија да поставе границу где почиње треш, а где забава.

Александар Филиповић

Пише:
Пошаљите коментар
окоТВоко: Бити доследан и паметан

окоТВоко: Бити доследан и паметан

20.07.2024. 13:00 12:46
окоТВоко: Разгаћене телевизије

окоТВоко: Разгаћене телевизије

13.07.2024. 13:00 12:52
окоТВоко: Тиранија лепоте и глупости

окоТВоко: Тиранија лепоте и глупости

06.07.2024. 13:00 11:38