НИЈЕ СРАМОТА ЗАПЛАКАТИ, БИТИ РОМАНТИЧАН, БИТИ ЏЕНТЛМЕН Инфлуенсер Алекса Тодоровић о моди и разбијању мушких стереотипа
Новосађанин Алекса Тодоровић, осим тога што се бави дигиталним маркетингом и ПР-ом, је и популарни инфлуенсер, чији садржај на друштвеним мрежама редовно прати на хиљаде људи.
Осим савета за негу коже, са својим пратиоцима дели и љубав према доброј храни и путовањима. Његов заштитни знак је мода, те су га управо таленат, харизма и аутентичност издвојили на инфлуенс сцени и довели га до сарадње са светским модним брендовима, као што су то Риплеј и Армани. На Тиктоку га прати више од 235.000 људи, док на Инстаграму броји готово 60 хиљада пратилаца.
- Дигиталним маркетингом сам кренуо да се бавим много пре инфлуенса и ПР-а. То је кренуло сасвим случајно, из љубави према друштвеним мрежама и жељи да на неки професионалнији начин научим да их користим и могу слободно да кажем да ми је то била и једна од најбољих одлука у животу. Поред тога што сам заиста научио како друштвене мреже функционишу, начин комуникације на одређеним платформама, као и нека неписана правила, научио сам и да све то, касније, применим на својим платформама и тако успешно изградим лични бренд. ПР је дошао касније, када сам се ослободио пред камером и када су то моје колеге приметиле. Полако сам кренуо да гостујем, дајем изјаве за тадашњи пројекат на ком сам радио и стекао одређене комуникативне вештине које су ми такође помогле приликом обраћања мојим пратиоцима и дан данас – говори Алекса на почетку нашег разговора.
Бавите се и модом, а када сте схватили да вас она занима и на који начин сте одлучили да је осим у приватном животу, имплементирате и у садржај који објављујете на друштвеним мрежама?
- Мода је увек била и увек ће бити део мене, па је самим тим такав тип садржаја сасвим природно постао део мојих профила. Од малена сам је заволео, јер су моји родитељи пођеднако заљубљени у исту, касније је моделинг допринео доста мом упознавању са брендовима и светском модном индустријом, а сада већ кроз дигитални маркетинг и инфлуенс имам прилику да сарађујем са домаћим и светским недељама моде, брендовима, магазинима и то знање још више унапредим. Све што је мени занимљиво волим да поделим на друштвеним мрежама, а то је управо рад у таквој индустрији. Изгледа да је такав садржај пронашао своју публику. Други део тог модног садржаја су модни савети, конкретно за мушкарце. Који је, на моје велико изненађење, такође пронашао своју публику, јер сам од тога најмање очекивао.
Често снимате клипове и са вашом девојком, али не толико и вашу приватност. Колико је важно да се, остваривањем популарности, сачува доза приватности, где повлачите ту границу и на који начин то успевате да учините?
- Верујем да је могуће сачувати приватност у данашњем, дигиталном добу. Све је ствар избора, колико си спреман да поделиш, о свом партнеру, породици, пријатељима. Ја се трудим да то буде доста умерено, али опет довољно да се осети повезаност мене и моје дигиталне заједнице коју сам окупио и судећи по повратним информацијама, радим доста добро тај део посла. Приватност је неопходно сачувати, због злоупотребе информација, али опет не треба бити ни потпуно инкогнито уколико већ желиш да се бавиш овим послом и стекнеш заједницу људи који те прате из правих разлога и искрено су повезани са садржајем. Као што сам споменуо више пута, све што делим, делим из љубави, доста искрено и транспарентно и трудим се да свима који ме прате пошаљем поруку да ништа није савршено, али да је све могуће уз довољно труда и посвећености. Почевши од љубавног живота, па све до каријере и остваривања животних амбиција.
У опису вашег Инстаграм профила пише и реченица „Разбијамо мушке стереотипе“. Који су то стереотипи са којима се мушкарци најчешће сусрећу и колико су данас инфлуенсери битна ставка када је разбијање истих у питању?
- Разбијање мушких стереотипа ми је нова омиљена тема на мом профилу. Доста стидљиво сам ушао у то, али уз помоћ одређених организација и брендова који су препознали неки мој „виши циљ“ сам успео да са више самопоуздања кренем да причам о истој. Скоро свакодневно наилазим на отпор људи на мрежама када се покрене прича о томе како би мушкарци требало да показују емоције, да није срамота заплакати, бити романтичан, бити џентлмен, имати скинкер рутину, водити рачуна о свом стилу итд. Али добијам и велики ветар у леђа када, такође свакодневно, прочитам поруке подршке и захвалности особа које су стекле самопоуздање гледајући управо овакав тип садржаја. Инфлуенсери играју велику улогу када причамо о разбијању разних стереотипа. Велики су медиј, може да се дође до огромног броја људи и подигне свест уколико се квалитетно искомуницира о теми. Најважније од свега је што можемо да допремо до великог броја младих људи, који стечене вредности тек треба да примењују у реалном свету. То је управо и мој циљ. Ослобађање људи од одређених несигурности, што ће касније створити самосвесне, задовољне особе, које ће ретко који екстерни фактор моћи да поремети.
Једном приликом сте рекли да, на свом профилу, никада не бисте коментарисали тренутне политичке ситуације. С обзиром на то да инфлуенсери имају велики утицај на младе, мислите ли да је неопходно да остану потпуно неутрални по том питању и да ли је друштву уопште потребно да контент креатори то коментаришу?
- Када спомињемо конкретно политички став, то сматрам једним делом своје приватности, а у prеthodnom одговору сам баш нагласио да један део своје приватности увек треба чувати за себе. То подразумева и одређена мишљења и ставове. Инфлуенсери су врло често доста субјективни приликом дељења свог мишљења на друштвеним мрежама и баш због тога не верујем да би сваки став требао слепо да се подржава, али свакако да се слажем да имамо велик утицај и да га треба користити за одређене друштвено одговорне теме и дељење информација од јавног интереса које могу да допринесу неком бољитку друштва, макар то и биле политичке. Такође бих стао у одбрану другим креаторима који избегавају превелико јавно оглашавање када су ове теме у питању, да није увек то из неке незаинтересованости нити површности, већ да је за такав тип оглашавања потребно озбиљно истраживање и улазак у тему. Самим тим, није свако компетентан за исто и онда то радије препушта страницама или особама чија је то конкретно „ниша“.
Ко је Алекса Тодоровић иза камере и шта је то што ваши пратиоци никада не би могли да закључе о вама на основу ваших налога на друштвеним мрежама?
- Алекса Тодоровић је иза камере једна врло једноставна особа, кога усрећују основне животне ствари. Што се, на пример, не би рекло по мом садржају. Често стичем утисак да доста људи има мишљење о мени да живим неки раскалашан живот, препун путовања, добре хране, одеће итд. Немојте погрешно да ме схватите, да не уживам у таквим стварима, не бих их ни делио, али је то један врло мали сегмент мене. Много волим естетику, имам неку визију у глави и желим да је преточим у фотографију или видео. Управо због тога већина мог садржаја прича доста естетичну и лепу причу, коју ја, углавном, објављујем у поцепаном шортсу и исфлеканој мајици на једном истом каучу. То не значи да шаљем погрешну слику, већ да делим ону из своје главе. Доста људи ни не зна да већ шест до седам година радим пуно радно време у маркетингу и да је то једна моја велика страст која ме доста усрећује. Поготово што имам прилику да мојим знањем унапређујем брендове и компаније чије производе или услуге скоро свакодневно конзумирамо. Поред тога, издвојио бих природу као великог пријатеља. Било да је то шетња по локалним планинама, уживање поред Дунава, или истраживање џунгле, природа ме доста усрећује и смирује. Волим што више времена да проводим у њој, потпуно растерећен, изолован од свега и искљученог телефона. Такође, верујем да доста људи не би могло да закључи о мени колико сам ја заправо лењ. Сви се питају како стигнем да радим толико ствари без клонирања, не знам ни ја, јер бих по цео дан могао само да се излежавам и не радим ништа. Вероватно је у питању љубав према том послу.
Путујући по разним земљама, која вас је дестинација највише одушевила и можете ли нам испричати неку занимљиву анегдоту са путовања које се увек радо сећате?
- Не бих могао да издвојим само једну земљу. Ова планета је толико лепа и сваки њен кутак је посебан на свој начин. Могао бих једино да издвојим Бали као место где сам пронашао себе, неку енергију и стил живота који мени одговара, али ме је много других дестинација пођеднако одушевило у смислу лепоте и разоноде. Анегдота има толико да бисмо могли 20 листова да попунимо, али бих можда издвојио пут у Мароко као једно посебно искуство где сам схватио колико могу да будем сналажљив, храбар и оптимистичан. Слетели смо у земљу не знајући апсолутно ништа о њој, као ни где ћемо спавати. Путовали смо три сата кроз пустињу са локалцима, не знајући да ли идемо на праву дестинацију, сломио сам кошчицу на стопалу приликом првог сурфовања у животу и издржао још пет дана путовања између градова, спавали смо са бубашвабама и пацовима, али га и даље памтим као незаборавно искуство. Мој савет је да само путујете, небитно где, само идите што чешће. Упознајте друге културе, традицију, обичаје, локалце, начин живота и постаћете много богати, толерантни и срећни људи.
Шта је то што бисте желели да ваши пратиоци запамте из ваших видео-снимака и које су то вредности које бисте желели да им пренесете?
- Највише бих волео да из мог садржаја извуку оптимизам, веру у себе и љубав према себи. Волео бих да схвате да је једино битно мишљење оно које долази само од најближих људи који те најбоље познају, а првенствено од самог себе и да се не устручавају да свету покажу своје право ЈА. Премало времена имамо да бисмо чекали прави тренутак, праве људе и право окружење, а толико прилика може да се укаже уколико искористимо свој пун потенцијал.
Ивана Јапунџа