КРЕАТИВНИ ТИМ СЕРИЈЕ „ЦРВЕНИ МЕСЕЦ”: Враћамо прошлост у садашњост
Ауторска екипа серије „Црвени месец” с поносом истиче да је укључена у пројекат који још није виђен на нашим просторима, у шта ће се, како кажу, уверити и гледаоци телевизије Пинк од 7. октобра, када у 21 час премијерно буде приказана прва епизода.
Прва карика у том креативном ланцу јесте Роман Мајетић, који је већ две године у потпуности посвећен овом пројекту, пише сценарио, режира, монтира и стоји на челу читаве екипе. Све што је Роман написао, смештено је у сценографију познате архитекткиње и сценографкиње Иване Лее Корејзл, која је поред школовања у Француској, одрасла у предратној грађанској породици те и сама одише духом времена који серија обрађује. Сав њихов напор усмерен је на глумце, који ће кроз љубавну причу дочарати тај важан историјски период, а у томе значајну улогу има главна костимографкиња ТВ Пинк, Невена Миловановић. Како би се и глумци саживели са улогама и оживели их пред гледаоцима, Невена је сашила костим свакоме понаособ по мери и карактеру лика које тумаче.
- До сада смо сашили више од 700 костима, а до краја снимања ће их бити до 1.000. Оформили смо екипу у нашој кројачници у Шимановцима, покренута је за ову серију, довели смо кројачице, направили контакте са кућама које производе и увозе материјале. У питању су велике метраже материјала, јер су хаљине тог доба биле дуге и слојевите. Све што смо могли да сашијемо, ми смо сашили, а наручили смо еполете, шапке, рукавице, перје... Накит нам је правила млада дизајнерка Софија Станковић, а за прављења шешира сам ангажовала своју тетку, која је хеклала на десетине шешира прилагођених епохи – открива Невена.
За серију „Црвени месец” Мајетић тврди да је потпуно нов формат, јер је у садржајном смислу у питању драмска серија у жанру љубавног трилера, у визуелном је раскошни играни филм, а у продукцијском смислу се ради у оквирима сличним теленовелама.
- Серије тако захтевног садржаја, које изгледају као „Црвени месец”, по правилу се снимају најмање недељу дана по епизоди, а ми епизоду снимимо просечно за дан и по, а да при томе не чинимо никакве компромисе по питању квалитета садржаја и слике – каже њен аутор Роман Мајетић, додајући да је своју оригиналу идеју сместио у контекст стварних историјских догађаја, и да се максимално труде да у сваком детаљу испоштују историјске чињенице. Романове речи потврђује и сценографкиња Леа, која од новембра прошле године ради на нацртима и реализацији овог захтевног пројекта.
- Никада нисам радила епоху, али сам имала среће јер сам одгајана у таквим амбијентима и то ми је био курсор. Припреме су биле дуге и радили смо их уз историчара Николу Гиљена, водећи рачуна о сваком детаљу како би остали аутохтони и верни идеји самог пројекта, који је мени, после више од 20 година искуства, један од омиљенијих пројеката, не само због теме, већ је велики изазов и веома је инспиративно радити овако нешто. Ово је изузетна прилика да вратимо прошлост у садашње време и да се сви саживимо у тај давни сегмент прошлости. Поносна сам на то - открива Леа.
Мајетић тврди да је већина глумаца овој серији приступила као да је реч о њиховом властитом пројекту, да су се максимално саживели с ликовима које играју и да свакодневно улажу големе напоре да се то види и у слици.
- Чињеница да серија има 120 епизода вероватно их је навела на закључак да је реч о сапуници, но сви су убрзо увидели колико је ово озбиљна и комплексна драмска прича, текст у којем практично свака сцена има и неки скривени смисао, где у сваком кадру итекако има шта да се игра. Једнако је и код екипе, почев од сценских радника, камермана, тонаца, монтажера, да не набрајам даље, немогуће је све побројати.
Када серија 7. октобра у 21 час, на Пинку, буде започела телевизијски живот, за екипу ће доћи тужан дан, како Роман тврди.
- Убеђен сам да ће последња клапа „Црвеног месеца” свима нама пасти теже него крај било којег пројекта до сада. Што се мене тиче, једно знам: ово је у сваком погледу најбоља играна серија коју сам радио - рекао је Роман Мајетић.
Р. Т. М.