KREATIVNI TIM SERIJE „CRVENI MESEC”: Vraćamo prošlost u sadašnjost
Autorska ekipa serije „Crveni mesec” s ponosom ističe da je uključena u projekat koji još nije viđen na našim prostorima, u šta će se, kako kažu, uveriti i gledaoci televizije Pink od 7. oktobra, kada u 21 čas premijerno bude prikazana prva epizoda.
Prva karika u tom kreativnom lancu jeste Roman Majetić, koji je već dve godine u potpunosti posvećen ovom projektu, piše scenario, režira, montira i stoji na čelu čitave ekipe. Sve što je Roman napisao, smešteno je u scenografiju poznate arhitektkinje i scenografkinje Ivane Lee Korejzl, koja je pored školovanja u Francuskoj, odrasla u predratnoj građanskoj porodici te i sama odiše duhom vremena koji serija obrađuje. Sav njihov napor usmeren je na glumce, koji će kroz ljubavnu priču dočarati taj važan istorijski period, a u tome značajnu ulogu ima glavna kostimografkinja TV Pink, Nevena Milovanović. Kako bi se i glumci saživeli sa ulogama i oživeli ih pred gledaocima, Nevena je sašila kostim svakome ponaosob po meri i karakteru lika koje tumače.
- Do sada smo sašili više od 700 kostima, a do kraja snimanja će ih biti do 1.000. Oformili smo ekipu u našoj krojačnici u Šimanovcima, pokrenuta je za ovu seriju, doveli smo krojačice, napravili kontakte sa kućama koje proizvode i uvoze materijale. U pitanju su velike metraže materijala, jer su haljine tog doba bile duge i slojevite. Sve što smo mogli da sašijemo, mi smo sašili, a naručili smo epolete, šapke, rukavice, perje... Nakit nam je pravila mlada dizajnerka Sofija Stanković, a za pravljenja šešira sam angažovala svoju tetku, koja je heklala na desetine šešira prilagođenih epohi – otkriva Nevena.
Za seriju „Crveni mesec” Majetić tvrdi da je potpuno nov format, jer je u sadržajnom smislu u pitanju dramska serija u žanru ljubavnog trilera, u vizuelnom je raskošni igrani film, a u produkcijskom smislu se radi u okvirima sličnim telenovelama.
- Serije tako zahtevnog sadržaja, koje izgledaju kao „Crveni mesec”, po pravilu se snimaju najmanje nedelju dana po epizodi, a mi epizodu snimimo prosečno za dan i po, a da pri tome ne činimo nikakve kompromise po pitanju kvaliteta sadržaja i slike – kaže njen autor Roman Majetić, dodajući da je svoju originalu ideju smestio u kontekst stvarnih istorijskih događaja, i da se maksimalno trude da u svakom detalju ispoštuju istorijske činjenice. Romanove reči potvrđuje i scenografkinja Lea, koja od novembra prošle godine radi na nacrtima i realizaciji ovog zahtevnog projekta.
- Nikada nisam radila epohu, ali sam imala sreće jer sam odgajana u takvim ambijentima i to mi je bio kursor. Pripreme su bile duge i radili smo ih uz istoričara Nikolu Giljena, vodeći računa o svakom detalju kako bi ostali autohtoni i verni ideji samog projekta, koji je meni, posle više od 20 godina iskustva, jedan od omiljenijih projekata, ne samo zbog teme, već je veliki izazov i veoma je inspirativno raditi ovako nešto. Ovo je izuzetna prilika da vratimo prošlost u sadašnje vreme i da se svi saživimo u taj davni segment prošlosti. Ponosna sam na to - otkriva Lea.
Majetić tvrdi da je većina glumaca ovoj seriji pristupila kao da je reč o njihovom vlastitom projektu, da su se maksimalno saživeli s likovima koje igraju i da svakodnevno ulažu goleme napore da se to vidi i u slici.
- Činjenica da serija ima 120 epizoda verovatno ih je navela na zaključak da je reč o sapunici, no svi su ubrzo uvideli koliko je ovo ozbiljna i kompleksna dramska priča, tekst u kojem praktično svaka scena ima i neki skriveni smisao, gde u svakom kadru itekako ima šta da se igra. Jednako je i kod ekipe, počev od scenskih radnika, kamermana, tonaca, montažera, da ne nabrajam dalje, nemoguće je sve pobrojati.
Kada serija 7. oktobra u 21 čas, na Pinku, bude započela televizijski život, za ekipu će doći tužan dan, kako Roman tvrdi.
- Ubeđen sam da će poslednja klapa „Crvenog meseca” svima nama pasti teže nego kraj bilo kojeg projekta do sada. Što se mene tiče, jedno znam: ovo je u svakom pogledu najbolja igrana serija koju sam radio - rekao je Roman Majetić.
R. T. M.