Американци све мање троше
ВАШИНГТОН: Американци једва успевају да поднесу цене хране које убрзано расту, а мање купују остале ствари као што су играчке, гардероба и ствари за кућу, што постаје проблем за продавце, наводи Глас Америке.
Менаџери једног од највећих продајних ланаца, Волмарта али и осталих, наводе да Американци мењају куповне навике и покушавају да нађу снижења, услед највеће инфлације која је погодила ову генерацију.
"У Волмарту, који као продавница има највеће светске приходе, Американци и даље троше новац, али више бирају и размишљају о томе шта ће купити", каже глобални извршни менаџер Даг МекМилон, преноси Ројтерс.
Више цене хране утицале су на продају електричних апарата, играчака, кућних апарата и гардеробе у последњем кварталу у Волмарту. МекМилон верује да ће инфлација трајати када су у питању и намирнице које се купују не би ли се одмах конзумирале и за оне које служе за каснију употребу.
Просечне цене хране скочиле су за 11,3 одсто у јануару, у односу на прошлу годину, објавило је Министарство за рад. То је скоро пет одсто више од целокупне инфлације, највиши скок забележен од седамдесетих година прошлог века, пренео је Глас Америке.
"Инфлација код цена хране се не мења ни у једној категорији", каже амерички извршни директор Волмарта Џон Фурнер.
Јак раст цена у осталим категоријама које нису храна, натерале су продавнице као што је Таргет да смањи цене свега, од играчака до електронике.
Волмарт може боље да се избори од осталих продаваца, сматрају инвеститори, јер основне животне намирнице чине највећи део њихове продаје, чак 56 одсто.
У Таргету то је око 20 одсто, јер више продаје ствари за опремање дома, гардеробу и козметику.
Продавци кућних апарата и намештаја су под великим притиском, јер је продаја ствари за опремање дома и баште, прошле године чинила само 11 одсто укупне продаје, што је пад од 2017. када је била 15 одсто, према Кордсајту, који преноси податке америчког Бироа за статистику.
У малопродајном ланцу Хоум дипо, купци су трошили мање на производе за подове и кровове у последњем кварталу, каже главни извршни менаџер Едвард Декер.
Када је гардероба у питању, Волстрит ће више података имати у марту, када продавци обуће и одеће, као што су Колс, Нордстром и Викторија сикрет објаве резултате првог квартала.