"Тему грознинца" тресе свет
ДОК СРБИ ШОПИНГУЈУ „КО ЛУДИ“ Ова Српкиња тврди да ТЕМУ краде фотографије, али и муштерије; ЗБОГ ОВЕ СТВАРИ НАВУКЛА БЕС МНОГИХ
Девојка из Србије тврди да њен бренд и продаја функционишу већ десет година, а сада људи преко Тему апликације купују производе по неколико пута нижим ценама, али да квалитет није исти.
То је изазвало оштре реакције јавности.
"Тему грознинца" тресе свет, али и Србију, јер готово да нема особе која није у последњих неколико недеља купила бар нешто са овог популарног сајта. Ниске цене, примамљиве и разноврсне понуде маме људе да наручују робу, а мишљења о производима и квалитету су подељена.
Међу гласним критичарима ове платформе нашли су се и мали произвођачи у Србији, јер наспрам њихових цена производа, у које су годинама улагали и стварали их, сада купци могу наћи исто или слично, али по неколико пута нижим ценама.
Управо с том поруком недавно се огласила једна девојка, власница домаћег бренда која се бави продајом наочара. Њено обраћање о (не)квалитету производа и осталим манама куповине на Темуу изазвало је лавину коментара на мрежама – док ју је део јавности подржао, нашао се и велики број оних који су осули паљбу, осуђујући је да се заправо "љути јер јој смета конкуренција".
"Ово што ради тему је одлично за Тему и целу кинеску економију, али не и за нас јер они продају производе са нашим сликама што није исто. Наравно, сви се залетимо због цене. Ми смо поручили наочаре, пише "рок две недеље" нису стигле за две већ за три и по. Бесплатна достава да, али не за тај артикал него вас условљавају да поручите у вредности преко 1.600 динара, значи опет морате да узмете неколико артикала", објаснила је у видеу.
Она је потом поредила моделе својих и моделе наочара поручених са Темуа и наводила низ разлика. Први на реду био је пар, наизглед, истих модела. Међутим, у видеу који је за кратко време постао виралан и изазвао лавину коментара, девојка је наводила разлике које је она уочила.
"Наочаре са Темуа имају ружни леопард принт, наше лепи", "наочаре са Темуа имају стакла ружно сиве боје, наше плаве лепе"...
Оно што је посебно изнервирало ауторку снимка јесте чињеница да су се на апликацији Тему нашле фотографије које, како је рекла, припадају њима.
"То је наш бренд. Јесте да се производи у Кини, али смо ми смислили. На Темуу је цена 296 динара, код нас 1.490", навела је она.
Међутим, овај део посебно је, чини се, изазвао реакцију корисника на мрежама који су ређали оштре речи.
"А, где су ваше наочаре произведене беше", "производите исто у Кини, а Тему ти смета", "купујете, па препродајете", "мало се брукате овим видеом", "пуна је Кина "ваших модела" и слични.
Било је и коментара у којима су се корисници јављали и наводили да су управо приликом куповине на њиховом сајту имали лоша искуства, али се у ту расправу даље нису упуштали.
Поред многих изузетно корисних производа који се могу наћи, ова апликација је такође пуне производа који су потпуно бескорисни за употребу. Наравно, они су у понудама приказани као нешто без чега ускоро нећете моћи да замислите свој живот, али су описи често врло нетачни, због чега и корисници и стручњаци саветују пажљив одабир при куповини.
Дејан Гавриловић из удружења "Ефектива" казао је за портал МОНДО да му се чини да апликација има светлу будућност, да све више људи купује преко ње.
Објаснио је да се Удружењу за сада нико није жалио да му није стигао пакет, који је наручен преко "Тему" апликације, истичући да то не значи да се то није десило.
"Неко каже да на Алиекспресу има јефтиније, неко каже да нема, ја то заиста не знам. Такође не знам како се њима исплати да продају ствари тако јефтино. Вероватно је то нека роба из Кине где је јефтина радна снага, где су трошкови израде јако мали и онда се иде на то да се прода велика количина широм планете. Самим тим је на много продатих ствари са малом маржом велика зарада. Претпостављам да је то. Могуће да на цену утиче и то што су регистровани на Кајманским острвима где се не плаћа порез", објаснио је Гавриловић.
Саговорник је за МОНДО истакао да постоји могућност да су на почетку ставили ниске цене како би привукли купце и додао да треба искористити ситуацију док је таква.