„Знају да кувају, али желе бургер!“ ЏЕЈМИ ОЛИВЕР је научио своју децу да направе оброк, саде и бирају храну, али их то није зауставило да желе Мекдоналдс!
Оливер је био укључен у кампање против нездраве брзе хране и реклама усмерених на децу. Подаци показују пораст уноса калорија из брзе хране код деце и адолесцената у САД-у
Славни кувар, познат по залагању за здраву исхрану, изјавио је да је сву своју децу научио да кувају, али да то није било довољно да их у тинејџерским годинама одврати од брзе хране.
„Сва моја деца имају самопоуздање када је кување у питању. Научио сам их да саде, да гаје и беру, да иду на пијацу, упознају продавце и разговарају с њима. Хтео сам да схвате да је природна храна нешто предивно,“ рекао је Оливер у интервјуу за магазин People.
Међутим, додао је да се у узрасту од 12, 13 година ипак окрећу класичној брзој храни: пицама, бургерима и слично. Ипак, како каже, „они се на крају врате здравијим навикама.“
Оливер је годинама познат као један од најгласнијих бораца против нездраве исхране код деце. У његовом ТВ серијалу „Револуција хране“ (Food Revolution), који се емитовао од 2010. до 2011. године, јавности је скренуо пажњу на тзв. „ружичасту слуз“ – месне остатке третиране амонијаком који су се користили у бургерима брзе хране у САД-у. Након тога, више великих ланаца, укључујући и Мекдоналдс, објавило је да одустаје од коришћења тог производа.
Године 2018. покренуо је и кампању на друштвеним мрежама против реклама за брзу храну усмерених на децу, позивајући британску владу да забрани такве рекламе пре 21 час, као и да ограничи њихов приказ на интернету и у јавним просторима. До 2024. године, девет градоначелника у Великој Британији подржало је његову иницијативу.
Ипак, у интервјуу за Daily Mail исте године, Џејми Оливер је признао да не брани деци да понекад оду у Мекдоналдс:
„Искрено? Ако желе да иду, пустио бих их. Код нас једу здраво 95% времена. Ако хоће газирани сок напољу, не смета ми – јер га код куће немамо. Моја жена је строжа, она би рекла: ‘Молим те, немој’, али они би то свакако пробали негде другде.“
Према подацима америчког ЦДЦ-а, деца и адолесценти у САД-у су између 2015. и 2018. године уносили просечно 13,8% калорија из брзе хране, што је пораст у односу на претходни период (2011–2012), када је тај проценат био 12,4%.