Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Zrenjaninski „Žitoprodukt”: Zakupac radi punom parom

28.01.2015. 18:35 18:34
Piše:

ZRENJANIN: Slovenačka kompanija „Don Don“ planira ove godine da investira u obnovu dela dotrajale opreme u zakupljenim pogonima zrenjaninske fabrike „Žitoprodukt“.

Takođe, namera zakupca je i da uloži sredstva u postojeću infrastrukturu, kao i u nove tehnologije i recepturu, koje omogućavaju primenu svetskih trendova u proizvodnji brašna. Iz „Don Dona“ je saopšteno da je ova kompanija, otkako je 2011. godine zakupila proizvodne kapacitete „Žitoprodukta“ i mlina, do sada neprestano ulagala u širenje poslovanja, opremu, tehnologiju i osposobljavanje dotrajalih kapaciteta.

-U mlinu u Zrenjaninu, osim njegovog redovnog godišnjeg remonta, zamenjene su i obične elevatorske trake za transport brašna sa trakama za prehrambenu industriju. Ugrađena su i tri kontrolna sita u silosu, radi dodatnog kontrolnog prosejavanja brašna za kilogramsko pakovanje i isporuke prema pekarama. Sve ovo je urađeno u cilju veće bezbednosti proizvoda koji izlaze iz mlina – izjavio je juče Branko Kovačević iz „Žitoprodukta“ i naglasio da je u prethodnoj godini mlin radio sa maksimalnim kapacitetom i da je iskorišćenost bila stoprocentna.

Po njegovim rečima, brašnom iz zrenjaninskog mlina snabdevaju se svi pogoni u sistemu „Don Dona“, kojih ima deset širom Srbije. Ujedno se organizuje i ugovara proizvodnja visokokvalitetne sorte pšenice -poboljšivača, čime se obezbeđuje proizvodnja kvalitetnijeg brašna. Osim što je lane ponovo počela proizvodnja kilogramskog brašna, koje iz „Žitoprodukta“ nije izašlo na tržište čak jednu deceniju, startovao je i izvoz brašna u Sloveniju.

Što se novih proizvoda tiče, pekara prati tendenciju razvoja prema marketinškom planu, pa je za sada u pripremi i nova vrsta specijalno svežeg hleba. Na teritoriji koju proizvodima pokriva poslovna jedinica Zrenjanin najveći rast i dalje je zabeležen kod rezanog hleba. Takođe, u skladu sa novim trendom zdravog života povećava se potrošnja domaćeg hleba bez aditiva, što govori i o novim navikama u ovom delu tržišta.

Sa lokalnom zajednicom „Don Don“ i „Žitoprodukt“ sarađuju na svim nivoima, od inspekcijskih službi, do edukacije i društveno odgovornih projekata. U planu je organizacija prakse za učenike, što je jedan deo plana stvaranja baze budućih kadrova, saopšteno je iz zrenjaninske žitomlinske industrije i navedeno da je, u vreme kada je zbog poplava bilo skoro nemoguće doći do ugroženih područja, ova fabrika sve vreme isporučivala brašno u Krupanj.

Ž. Balaban

Redovne kontrole vazduha

Pre nekoliko meseci „Dnevnik“ je pisao o nevoljama stanovnika ulica Begejski red i Šajkaške, čije se kuće nalaze nadomak pogona „Žitoprodukta“. Oni su se žalili nadležnim inspekcijama da im fabrika, koja se bavi otkupom žitarica, preradom i proizvodnjom brašna, hleba i peciva, ugrožava zdravlje, navodeći da im smetaju pleva i prašina u vazduhu. Iz „Žitoprodukta” su juče saopštili da se u ovoj kompaniji redovno obavljaju sva ispitivanja i kontrole vezane za ekologiju, odnosno za buku, vazduh i praškaste čestice.

Autor:
Pošaljite komentar