ZRENJANINSKI „ŠINVOZ” Remontovane mašine za popravku pruga
ZRENJANIN: Zahvaljujući remontu dve mašine za redovno održavanje geometrije koloseka, za potrebe „Infrastrukture železnice Srbije“, od početka godine do avgusta obavljeno je mašinsko regulisanje 191 kilometar koloseka i 31 skretnice, saopšteno je iz pomenutog preduzeća.
Ove mašine su, nakon remonta u zrenjaninskoj fabrici „Šinvoz”, počele sa radom u januaru. Jedna je kompletno remontovana i početkom avgusta angažovana na pančevačkim prugama. Druga mašina se, nakon rada na terenu od januara do juna, trenutno nalazi u zrenjaninskoj fabrici radi završetka druge faze remonta. Završetak radova planiran je do kraja ove godine.
Reč je o mašinama austrijske kompanije „Plasser&Theurer”, jednog od najvećih proizvođača mašina za održavanje i polaganje pruga u svetu. Ova austrijska kompanija dve mašine za održavanje pruga remontuje za potrebe „Infrastrukture železnice Srbije” bez naknade, kao donaciju.
„Ove mašine su prioritetno angažovane na održavanju magistralnih srpskih pruga, a tehničko-tehnološki su osposobljene i za radove na brzoj pruzi Beograd - Novi Sad”, navode u „Infrastrukturi železnice Srbije”.
Austrijski partner je u zrenjaninskom „Šinvozu“ otvorio ovlašćeni regionalni servisni centar. Ova donacija je rezultat promocije novih usluga koje austrijska kompanija nudi u regionu, ali i dugogodišnje uspešne saradnje sa srpskim železnicama. Remont dve mašine finansira se iz donacije vredne 1,8 miliona evra.
„Ove dve mašine, ključne za redovno održavanje geometrije koloseka, proizvedene su 2003. i 2004. godine. Jedna je pre remonta obavila 18.000, a druga nešto više od 12.000 radnih sati na terenu”, kažu u „Infrastrukturi železnice Srbije”.
Remont se odvija u dve faze. Prva faza remonta obe mašine, pored ostalog, obuhvata opravku osovinskih slogova, obrtnih postolja i kočionih uređaja, zamenu podbijačkih agregata, oštećenih stakala i dizel motora, farbanje, kalibrisanje, servis klima uređaja i ugradnju uređaja budnosti. Druga faza obuhvata obnovu enterijera mašina i ugradnju led svetala. U okviru održavanja je predviđen i kontrolni pregled mašina na svaka 24 meseca, a glavna opravka nakon šest godina od dana primopredaje iz fabričkog pogona remontera.
„Infrastruktura železnice Srbije“ je na ovaj način obezbedila da u prelaznom periodu održavanje geometrije koloseka na srpskim prugama bude kvalitetno, dok se ne realizuje nabavka nove, moderne mehanizacije, koja je neophodna što pre zbog starosti i tehničkih mogućnosti raspoloživih mašina”, ističu u preduzeću.
Ž. Balaban