ЗРЕЊАНИНСКИ „ШИНВОЗ” Ремонтоване машине за поправку пруга
ЗРЕЊАНИН: Захваљујући ремонту две машине за редовно одржавање геометрије колосека, за потребе „Инфраструктуре железнице Србије“, од почетка године до августа обављено је машинско регулисање 191 километар колосека и 31 скретнице, саопштено је из поменутог предузећа.
Ове машине су, након ремонта у зрењанинској фабрици „Шинвоз”, почеле са радом у јануару. Једна је комплетно ремонтована и почетком августа ангажована на панчевачким пругама. Друга машина се, након рада на терену од јануара до јуна, тренутно налази у зрењанинској фабрици ради завршетка друге фазе ремонта. Завршетак радова планиран је до краја ове године.
Реч је о машинама аустријске компаније „Plasser&Theurer”, једног од највећих произвођача машина за одржавање и полагање пруга у свету. Ова аустријска компанија две машине за одржавање пруга ремонтује за потребе „Инфраструктуре железнице Србије” без накнаде, као донацију.
„Ове машине су приоритетно ангажоване на одржавању магистралних српских пруга, а техничко-технолошки су оспособљене и за радове на брзој прузи Београд - Нови Сад”, наводе у „Инфраструктури железнице Србије”.
Аустријски партнер је у зрењанинском „Шинвозу“ отворио овлашћени регионални сервисни центар. Ова донација је резултат промоције нових услуга које аустријска компанија нуди у региону, али и дугогодишње успешне сарадње са српским железницама. Ремонт две машине финансира се из донације вредне 1,8 милиона евра.
„Ове две машине, кључне за редовно одржавање геометрије колосека, произведене су 2003. и 2004. године. Једна је пре ремонта обавила 18.000, а друга нешто више од 12.000 радних сати на терену”, кажу у „Инфраструктури железнице Србије”.
Ремонт се одвија у две фазе. Прва фаза ремонта обе машине, поред осталог, обухвата оправку осовинских слогова, обртних постоља и кочионих уређаја, замену подбијачких агрегата, оштећених стакала и дизел мотора, фарбање, калибрисање, сервис клима уређаја и уградњу уређаја будности. Друга фаза обухвата обнову ентеријера машина и уградњу лед светала. У оквиру одржавања је предвиђен и контролни преглед машина на свака 24 месеца, а главна оправка након шест година од дана примопредаје из фабричког погона ремонтера.
„Инфраструктура железнице Србије“ је на овај начин обезбедила да у прелазном периоду одржавање геометрије колосека на српским пругама буде квалитетно, док се не реализује набавка нове, модерне механизације, која је неопходна што пре због старости и техничких могућности расположивих машина”, истичу у предузећу.
Ж. Балабан