Trgovci nerado primaju reklamacije
KIKINDA: Za tržišnu inspekciju uvek ima posla pa je prošle godine na području Severnobanatskog upravnog okruga, na osnovu više od 1.000 kontrola, formirano 756 predmeta.
Načelnik Odeljenja tržišne inspekcije Milosav Bulatović izjavio je da su u tim kontrolama inspektori pravosudnim organima podneli 52 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, oduzeli robe u vrednosti 127.000 dinara i stavili van prometa robu zbog kršenja propisa koji su u nadležnosti ove inspekcije u vrednosti 4,3 miliona dinara.
Tržišni inspektori su izvršili 29 kontrola po prijavama građana u kojima su u 16 slučajeva utvrđene nepravilnosti. Potrošači sa područja Severnobanatskog okruga najviše se žale na neizdavanje računa, neistaknute cene, kao i da prodavci neće da prime reklamaciju ili da nisu odgovorili u zakonskom roku, a inače na nivou države najbrojnije su žalbe građana na usluge mobilne telefonije, kablovske televizije, interneta i računa za električnu energiju. Kupci su često nezadovoljni i kvalitetom tek kupljene odeće i obuće.
Interesantan slučaj u Kikindi se desio u pogledu obmanjivanja kupaca. Tako je firma koja posluje u najvećem sevrnobanatskom gradu obećala potrošačima da će u roku od tri dana za kupovinu bezalkoholnog pića i piva dobiti vaučer sa 20 posto popusta za kupovinu iste robe, uz napomenu da vaučeri ne važe za već kupljenu robu.
- Kada su kupci došli da iskoriste popust sva bezalkoholna pića i piva bila su snižena pa su vaučeri i pravo koje su im sami trgovci dali bili beskorisni. Mi smo dokazali da je u pitanju obmanjivanje i podneli prekršajnu prijavu nadležnom sudu – ukazuje na ovaj primer Bulatović.
Tekst i foto: M. Mitrović