Трговци нерадо примају рекламације
КИКИНДА: За тржишну инспекцију увек има посла па је прошле године на подручју Севернобанатског управног округа, на основу више од 1.000 контрола, формирано 756 предмета.
Начелник Одељења тржишне инспекције Милосав Булатовић изјавио је да су у тим контролама инспектори правосудним органима поднели 52 захтева за покретање прекршајног поступка, одузели робе у вредности 127.000 динара и ставили ван промета робу због кршења прописа који су у надлежности ове инспекције у вредности 4,3 милиона динара.
Тржишни инспектори су извршили 29 контрола по пријавама грађана у којима су у 16 случајева утврђене неправилности. Потрошачи са подручја Севернобанатског округа највише се жале на неиздавање рачуна, неистакнуте цене, као и да продавци неће да приме рекламацију или да нису одговорили у законском року, а иначе на нивоу државе најбројније су жалбе грађана на услуге мобилне телефоније, кабловске телевизије, интернета и рачуна за електричну енергију. Купци су често незадовољни и квалитетом тек купљене одеће и обуће.
Интересантан случај у Кикинди се десио у погледу обмањивања купаца. Тако је фирма која послује у највећем севрнобанатском граду обећала потрошачима да ће у року од три дана за куповину безалкохолног пића и пива добити ваучер са 20 посто попуста за куповину исте робе, уз напомену да ваучери не важе за већ купљену робу.
- Када су купци дошли да искористе попуст сва безалкохолна пића и пива била су снижена па су ваучери и право које су им сами трговци дали били бескорисни. Ми смо доказали да је у питању обмањивање и поднели прекршајну пријаву надлежном суду – указује на овај пример Булатовић.
Текст и фото: М. Митровић