Stigla čelična konstrukcija za pristan u Apatinu
APATIN: U Apatin je ovih dana dopremljena čelična konstrukcija novog pristana. Platforma dužine 53 metra, ograda, bitve za plovila i sve ostalo završeno je u Umci gde izvođač radova PD MIP „Grading“ doo iz Obrenovca ima svoj pogon.
Kompletna konstrukcija zajedno sa dizalicama uz pomoć brodova dopremljena je u Apatin, gde su počeli radovi na montaži pristana, izvestio je apatinski Radio Dunav.
Od januara 2017. kada se dogodila havarija, jer je nadošli led na Dunavu razbio apatinski pristan, obnova ovog objekta bila je tema brojnih zvaničnih i nezvaničnih razgovora. Apatinska lokalna samouprava nije prestala da radi na ovom zahtevnom poslu.
- Prošlo je mnogo vremena, ali obnova pristana nije jednostavan posao. Trebalo je prvo obezbediti sredstva, napraviti idejni projekat, obezbediti sve potrebne dozvole za rad. Na tenderu kod Ministarstva trgovine, turizma i telekomuniacija dobili smo više od 50 odsto potrebnih sredstava, a ostalo je obezbedila opština – rekao je predsednik opštine Apatin Milan Škrbić, koji je prisustvovao početku radova. Ceo projekat rekonstrukcije pristana ukupno košta 40 miliona dinara. Poslove su na tenderu dobili ljudi koji su najbolji, od nadzora do firme koja radi, to su kuće koje učestvuju i na izgradnji Beograda na vodi, ukazao je Škrbić.
- Stari projekat nije valjao, a ovaj novi je sasvim drugačiji i ima zaštitu od leda - rekao je Milan Škrbić, uz najavu da će posao biti završen za dvadesetak dana.
Miodrag Stojković, vlasnik i direktor preduzeća MIP „Grading“ koje izvodi radove na putničkom pristaništu u Apatinu rekao je za Radio Dunav da se ovih dana vade stari polomljeni šipovi, postavljaju novi i kači se ponton koji je tri meseca pravljen u pogonu u Umki. Računa se da će taj posao trajati desetak dana, a angažovano je osam radnika.
Odgovorni projektant na sanaciji i rekonstrukciji pristana u Apatinu Vojkan Vuletić, u ime firme „Ahis“ kao glavni i odgovoran za nadzor nad izvođenjem radova pobija ocene da lokacija pristana nije odgovarajuća.
- Lokacija pristana je dobra i logična, obzirom da nije u matici vodotoka i zgodna je za pristup velikih putničkih brodova. Prethodno rešenje je bilo korektno tehnički urađeno, ali za međunarodna putnička pristaništa pontoni ne bi trebalo da budu plutajući, već čelični jer su mnogo fleksibilniji i otporniji na mraz, pronos santi leda i slično – rekao je Vuletić koji je radio i projekat apatinske marine, a ima i veliko iskustvo na drugim hidrograđevinskim objektima, lukama, pristaništima, marinama.
Svi u Apatinu veruju da će ovo rešenje biti mnogo bolje nego prethodno. Opština Apatin je u saradnji sa brodskim agencijama već napravila prve dogovore o pristajanju brodova kruzera na pristan, a njihova brojnost i učestalost u najvećoj meri zavisi od turističke ponude grada i okoline.
V.H.
Foto: Radio Dunav