Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

SKUPŠTINA ZRENJANINA SE PRILAGODILA ZAHTEVIMA ŽELEZNICE Ispravljene greške - gradnja može da počne

11.11.2023. 11:39 11:44
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

ZRENJANIN: Skupština grada Zrenjanina usvojila je na jučerašnjoj sednici ispravku tehničke greške u Odluci o donošenju Plana detaljne regulacije dela obilaznice oko Orlovata, deonice od raskrsnice ulica Botoški drum i Ive Lole Ribara, do raskrsnice državnog puta II A reda broj 130 za Tomaševac, sa drumskim mostom preko reke Tamiš, u dužini od 1,6 kilometara.

„Infrastruktura železnice Srbije“ je, naime, obavestila Odeljenje za urbanizam Gradske uprave o uočenim tehničkim greškama u brojevima i nazivima, kao i određenim nelogičnostima, odnosno neslaganjima u pomenutom planskom dokumentu. S obzirom na to da bi ove greške mogle predstavljati problem prilikom primene Plana detaljne regulacije dela obilaznice oko Orlovata, odlučeno je da se one otklone.

Ova ispravka je bila neophodna da bi se realizovala investicija izgradnje novog drumskog mosta preko Tamiša kod Orlovata, čiji je početak najavljen za proleće naredne godine, kao i planirala gradnja novog železničkog mosta, investicije koju će realizovati „Infrastruktura železnice Srbije”. To znači da će na reci Tamiš biti izgrađena dva mosta, jedan drumski, a drugi železnički, umesto sadašnjeg drumsko-železničkog, koji je zbog dotrajalosti zatvoren za putnički saobraćaj.

Zamenik gradonačelnika Zrenjanina Saša Santovac je kazao da je priprema za izgradnju novog drumskog mosta, sa pratećim saobraćajnicama, uveliko u toku. Dodao je i da se jučerašnja odluka, pre svega, tiče izgradnje novog železničkog mosta.

- Pripremljena je dokumentacija jer „Infrastruktura železnice Srbije” želi da izgradi novi most. Ispravkom tehničke greške u planskom dokumentu stvara se mogućnost za dobijanje lokacijskih uslova i preduzimanje ostalih radnji za izgradnju železničkog mosta - kazao je Santovac.

U ispravkama se navodi da je na delu između železničke stanice Tomaševac i stajališta Orlovat potrebno planirati novi železnički most preko reke Tamiš, u skladu sa svim standardima, propisima i uslovima „Infrastrukture železnice Srbije”.

„Potrebno je pozicionirati novi most nizvodno u odnosu na postojeći drumsko-železnički čelični most, u okviru regulacionih linija. Pri izradi rešenja mosta treba voditi računa o zadržavanju karakteristika postojećeg proticajnog profila, te da rasponi i raspored stubova nove konstrukcije odgovaraju što bliže postojećoj konstru­kciji. Potrebno je isplanirati da ukupna dužina novog mosta bude približna postojećem, odnosno od 120 do 125 metara”, navodi se u ispravci.

Podsetimo, Skupština grada Zrenjanina je na sednici održanoj 1. decembra prošle godine donela Odluku o donošenju Plana detaljne regulacije obilaznice oko Orlovata.


Na trasi Banatske magistrale

Deo obilaznice oko Orlovata u zoni novog mosta, inače, nalazi se na trasi buduće Banatske magistrale, odnosno državnog puta I B reda broj 24, koji obuhvata pravac Đala – Zrenjanin – Kovin, u dužini od oko 225 kilometara. Usvojenim planskim dokumentom otvara se mogućnost, ne samo za gradnju novog mosta, već i saobraćajnice kojom bi se tranzitni saobraćaj u potpunosti izmestio iz Orlovata i kasnije povezao s auto-putem Beograd – Zrenjanin, čija planirana trasa prolazi u blizini tog sela.


„Cilj izrade Plana detaljne regulacije je izmeštanje dela trase državnog puta II A reda broj 130, u dužini od približno 1,6 kilometara, u okviru kojeg se mora izgraditi novi most preko Tamiša. Izradi plana se pristupa zbog ugrožene stabilnosti i funkcionalnosti postojećeg mosta preko reke Tamiš na državnom putu i potrebe izgradnje novog na izmeštenoj trasi, kako bi u potpunosti bili zadovoljeni svi zahtevi po pitanju nosivosti, sigurnosti i bezbednosti saobraćaja“, navedeno je u tom dokumentu.

Kako je saopšteno nakon tadašnje sednice lokalnog parlamenta, usvajanje ove odluke najznačajniji je korak u donošenju planske regulacije, kojom se rešava dugogodišnji problem meštana Tomaševca i Orlovata. Problem je nastao zbog zabrane korišćenja sadašnjeg drumsko-železničkog mosta, podignutog još 1880. godine.

Tekst i foto: Ž. Balaban

Piše:
Pošaljite komentar