Redukcija signalizacije uz pruge izazov za bezbednost
SOMBOR: S prvim danima januara stručne službe „Infrastruktura železnica Srbije“ a.d. zatvorile su železničku stanicu Kljajićevo i demontirale polubranike na državnom putu
Sombor - Kula - Vrbas, koji ima status državnog puta prvog B reda -15. Bez polubranika, u narodu popularnijih rampi, ostali su i pružni prelazi u blizini železničke stanice Bukovački salaši na državnom putu drugog A reda- 107 na relaciji Sombor - Apatin, kao i na otvorenoj pruzi Svetozar Miletić - Aleksa Šantić.
Pored toga što je ukidanje pojedinih stanica i najava redukcije saobraćaja, pa čak i ukidanja pojedinih linija, uznemirila pogotovo seosko stanovništvo koje koristi železnički saobraćaj, u svojevrsnoj opasnosti su se našli i motorizovani putnici, pošto je sigurnost prelaska ovih pružnih prelaza znatno smanjena uklanjanjem rampi, pa su i iz somborske Policijske uprave pozvali građane na oprez zbog uklonjenih rampi na pojedinim ukrštanjima kolovoza sa prugom.
- Pošto je došlo do promena u režimu saobraćaja na pružnim prelazima u nivou sa drumskim saobraćajem, odnosno da su pružni prelazi koji su imali branike ili polubranike sada pružni prelazi bez branika i polubranika, upravljač puta je postavio adekvatnu saobraćajnu signalizaciju koju su svi učesnici u saobraćaju dužni da poštuju - kazao Milan Glumac načelnik Saobraćajne policije PU Sombor.
Novim ustrojstvom železničkih stanica i organizacijom poslova, doneto je rešenje da određeni pružni prelazi na području Zapadnobačkog okruga, odnosno na području grada Sombora, neće imati adekvatna tehnička sredstva i radnike koji su do sada regulisali železnički i drumski saobraćaj na tim pružnim prelazima.
- Na svim mestima izvršeno je skidanje polubranika odnosno branika da ne bi dodatno zbunjivali učesnike u saobraćaju, odnosno izvršeno je prekrivanje saobraćajne signalizacije koja je ukazivala učesnicima u saobraćaju nailazak na ovakvo mesto. Znači, na tim mestima sada više nema treptača i saobraćajnog znaka koji je bio na 240 metara od nailaska na pružni prelaz sa branicima i polubranicima, odnosno na tim mestima je sada postavljen saobraćajni znak koji obaveštava nailazak na neobezbeđen pružni prelaz, a neposredno na pružnom prelazu je postavljen Andrejin krst – pojasnio je Glumac naglašavajući da je od upravljača puta zahtevano da se smanji brzina kretanja, što znači da će nailaskom na ovo opasno mesto brzina kretanja biti smanjena na bezbednu meru.
Otežavajuća okolnost je što u oba slučaja unutar samih pružnih prelaza postoje građevinski objekti koji smanjuju preglednost i tu je potrebno da se vozači zaustave ispred pružnih prelaza i uvere se da li nailazi voz, da bi ga propustili, upozorava Glumac.
- Apelujemo na vozače da ne voze po navici. Da bismo izbegli saobraćaje nesrećne ili bilo koje neželjene situacije vozači putničkih vozila moraju da poštuju odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja i saobraćajnu signalizaciju koja se nalazi na tom mestu, i ustupe prvenstvo prolaza železničkom saobraćaju- apeluje na vozače Milan Glumac, načelnik saobraćajne policije PU Sombor.
M. Miljenović
Voz uvek ima prednost
Železnice Srbije su pravilnikom obavezale mašinovođe da u ovom periodu promene saobraćajne signalizacije zaustave voz ispred pružnog prelaza, da zvučnim signalom upozore sve učesnike u saobraćaju o nailasku voza i potom kada se uvere da je bezbedan prelazak nastave saobraćaj, a još uvek je neizvesno da li će ova mera biti trajna ili tek privremena. Kako bilo, Zakon o bezbednosti saobraćaja jasno i nedvosmisleno propisuje prednost železničkog saobraćaja, pa na vozačima ostaje da poštuju postavljenu saobraćajnu signalizaciju na ovim pružnim prelazima.