Poboljšana bezbednost u subotičkim školama
SUBOTICA: U školama postoje najrazličitiji oblici vršnjačkog nasilja, fizičkog i emocionalnog. Uvođenjem video-nadzora, nizom mera i radionica nastoji se poboljšati
bezbednost dece u subotičkim školama. Većina školskih objekata ima ugrađen video-nadzor, dok su nastavici i đaci prošli niz edukacija u sprečavanju, ali i prepoznavanju vršnjačkog nasilja, poput projekta „Budi kul - ne psuj”. Direktorka Osnovne škole „Sečenji Ištvan”, Vesna Vajs kaže da im je postavljanje ograde u objektu u Šabačkoj jedan od prioriteta.
- Nekada je tu postojala ograda, ali je pokradena. Dvorište nam je veliko i želimo da bude ograđeno kako svako ne bi mogao da ulazi. Ograda bi trebalo da bude sigurnija, a ne žičana kao ranije. Obraćali smo se raznim donatorima i Gradu. Pored toga, imamo postavljen video-nadzor u sva četiri objekata, kao i alarm - rekla je Vesna Vajs.
U lokalnoj samoupravi objašnjavaju da imaju odličnu saradnju sa školama i da je grad Subotica uvek spreman da podrži sve dobre projekte, koji se odnose na poboljšanje bezbednosti učenika. Članica Gradskog veća zadužena za obrazovanje Nataša Aleksić kaže da rešava probleme koji su u njenoj moći.
- Javljali su roditelji da se psi lutalice ponovo okupljaju oko škole „Majšanski put” i da prate decu u čoporima. Zvala sam „Čistoću” i moram da kažem da je u roku 20 minuta izašla Služba za hvatanje napuštenih pasa i mačaka i tako je rešen problem – navela je kao primer članica Gradskog veća Nataša Aleksić.
Većina škola u Subotici ima ugrađen video-nadzor, a pojedine srednje škole dele školske policajce. Tokom leta Grad je finansirao postavljanje video-nazora u Medicinskoj školi. Kada je reč o nedostatku ograde na objektu u Šabačkoj koji pripada školi „Sečenji Ištvan”, u toku priprema dokumentacije, a uporedo se traže finansijka sredstva za izvođenje radova, objasnila je Nataša Aleksić.
U Osnovnoj školi „Sonja Marinković” ne postoji školski policajac, ali zato postoji kontakt osoba u policiji kojoj se zaposleni iz škole obraćaju ukoliko ima problema.- Analizom nasilja od prošle godine utvrdili smo da je najviše slučajeva zabeleženo prelaskom u peti razred, u predmetnoj nastavi, kada učiteljica više nije prisutna i kada ima veći broj nastavnika.
Da li traže svoje mesto u kolektivu, da li ne mogu da se snađu, tek preduzeli smo određene korake. Svi peti razredi su bili uključeni u projekat „Klub prosvetnih radnika, roditelja i nastavnika“ – rekla je Branka Bešlić, psihološkinja OŠ „Sonja Marinković“.
Rad na prevenciji u saradnji sa što većim brojem institucija u gradu jedan od najvažnijih zadataka kako bi se sprečilo vršnjačko nasilje, ali i vandalizam po školama. U ovaj proces zajednički treba da se uključe nastavnici i roditelji.
S. Iršević