Novokneževački komunalci uspešnije posluju
NOVI KNEŽEVAC: Poslovanje JKP „7.oktobar“ u Novom Kneževcu je prethodnih godina bilo problematično, ali posle izvršenih kadrovskih promena stanje se značajno popravilo tako da komunalci sada posluju uspešno.
Direktor „7.oktobra“ Radivoj Dragić predočava da je za prvih devet meseci ove godine bilans pozitivan i da se iskazuje dobit, a da je likvidnost obezbeđena i pored potraživanja koje komunalci imaju od dužnika.
"Sve obaveze prema dobavljačima i državi izmirujemo, a imamo i sredstava za ulaganja u opremu, nova vozila, nove pumpe za potrebe vodosnabdevanja, planira se nabavka sakupljača lišća. Plan i program poslovanja za ovu godinu je najvećim delom realizovan u pogledu fizičkog obima usluga i finansijski", kaže Dragić.
To se prema rečima Dragića postiže zahvaljujući odgovornom pristupu poslu, ali i tome što je lokalna samouprava izdvojila dobar deo sredstava za održavanje javnih i zelenih površina.
Do skoro mogle su se čuti kritike da u preduzeću ima pre previše zaposlenih, posebno u kancelarijama. Odlukom Vlade Srbije i lokalne samouprave za prošlu godinu predviđeno je upošljavanje 51 radnika, ali saglasnost za popunu svih radnih mesta nije dobijena, tako da ih je bilo ukupno 48, od kojih pet na odreženo vreme i po osnovu povremenih i privremenih poslova. Ove godine broj zaposlenih je ograničen na 43 tako da sada imaju 38 stalno zaposlenih, osmoro na određeno vreme, a preko javnih radova angažovano je svega dvoje.
"Imamo sasvim dovoljan broj radnika, ali struktura nije zadovoljavajuća. Nedostaju nam kvalifikovani majstori, pre svih vodoinstalateri. Postojeći broj visokoobrazovanih ljudi je sasvim dovoljan i potreban preduzeću. Mislim da bez tih kadrova ne bi mogli da odgovorimo izazovima i poslovima koje obavljamo. Ne stoji primedba da su u preduzeću nagomilani ljudi koji nisu potrebni, pogotovo što je jedan broj sa visokom i višom spremom u međuvremenu napustio preduzeće", smatra Dragić.
Ove godine u JKP „7.oktobar“ uspeli su da donesu novu sistematizaciju i potpišu pojedinačni kolektivni ugovor. Radnici su sada više motivisani za rad, odgovorniji su i savesniji za obavljanje posla nego što je to bilo do sada, stvorena je bolja radna atmosfera, što je osnova svakog uspeha, ocenjuje Dragić.
Kućno smeće komunalci iznose sa područja cele opštine tako što se u Novom Kneževcu odnosi jednom nedeljno, a u ostalim naseljima svake druge nedelje, tako da je ovom uslugom obuhvaćeno oko 5.000 domaćinstava u devet naselja.
Novi Kneževac je jedna od opština koja se priključila organizaciji i finansiranju Regionalne deponije Subotica i taj posao se primiče kraju, pa se očekuje da 2018. godine počne da funkcioniše. Preduzeće „7. oktobar” se oprema za prevoz smeća na tu deponiju.
"Nabavljen je novi autosmećar velikog kapaciteta, iz donacije Evropske unije, koje smo preuzeli u maju, takođe, nabavljeno je 180 novih kontejnera koji su već zamenili stare i dotrajale. Sada imamo tri vrste kontejnera za razvrstavanje komunalnog smeća, tako da je omogućeno posebno odlaganje plastike i papira ", ukazuje Dragić. Prema njegovim rečima, nabavljeno je i 2.800 novih kanti koje su raspoređene u domaćinstva koja ih do sada nisu imala.
Direktor Dragić potvrđuje da imaju određene probleme sa održavanjem postojeće deponije smeća u Novom Kneževcu, koja se nalazi kraj puta prema Srpskom Krsturu. Ona će moći da se sanira čim počne da radi Regionalna deponija Subotica.
Građani dužni 24 miliona
Kao glavni rizik u poslovanju pojavljuje se nedovoljna naplata računa za komunalne usluge. Naime, 40 odsto prihoda preduzeća se ostvaruje od korisnika usluga, a trenutno im korisnici duguju 36 miliona dinara, od čega 24 miliona dinara građani i oko 12 miliona dinara su potraživanja od pravnih lica. U pitanju su dugovanja korisnika za iznošenje smeća, isporuku vode, odvođenje otpadnih voda, isporuka gasa, instalaterske i druge usluge.
M. Mitrović
(Tekst je deo projekta koji je sufinansiran od strane Opštine Novi Kneževac. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove Opštine.)